اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

طرح فاضلاب گناوه به کندی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در سال 91 که وضعیت اعتباری با مشکل مواجه شد اعتباری برای طرح فاضلاب گناوه اختصاص نیافته است و ادامه طرح فاضلاب با کندی به پیش می‌رود.

طرح فاضلاب گناوه به کندی پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محسن درفشان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اجرای نخستین سیستم تله متری 12 میلیارد ریال اختصاص یافته است، گفت: کل سیستم تله متری به 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با عذرخواهی از مردم چهار محله قدیمی بوشهر که بیش از 35 سال با مشکل کمبود آب روبرو بودند گفت: با اجرای طرح مطالعاتی و با همکاری راهنمایی و رانندگی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری سال گذشته در عملیات پنج ماهه آب شرب بیش از 15 هزار نفر مردم منطقه چهار محل قدیمی بوشهر تامین و مشکل دیرینه این اهالی برطرف شد.

این مقام مسئول گفت: به لحاظ وجود تجهیزات کامل کنترل کیفی، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر دو سال پی در پی در کنترل کیفی آب مقام اول کشوری را بدست آورده است.

درفشان ظرفیت مخازن آب استان بوشهر را 215 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: مخزن آب در بوشهر به ظرفیت 40 هزار مترمکعب در دست ساخت است ولی با این وجود تا افق 1420 به 120 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان نیازمندیم.

وی طول شبکه آبرسانی استان بوشهر را 2 هزار و 430 کیلومتر اعلام کرد و افزود: طول خطوط اصلی شبکه آبرسانی استان نیز 858 کیلومتر است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در ادامه به طرح‌های فاضلاب اشاره کرد و افزود: به لطف خدا طرح مطالعاتی و نقشه‌برداری فاضلاب چهار محله قدیمی به اتمام رسیده است و اجرای این طرح در چهار محله قدیمی آغاز شده است.

درفشان با بیان اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم از سال 72 آغاز شده است، گفت: طرح فاضلاب گناوه و دیلم که طبق موافقت‌نامه تا 89 باید پایان می‌یافت اکنون 65 درصد پیشرفت دارد که با پیگیری‌های انجام شده سال 90 اعتبار ناچیزی برای پرداخت دیون اختصاص یافت ولی در سال 91 که وضعیت اعتباری با مشکل مواجه شد اعتباری اختصاص نیافته است و ادامه طرح فاضلاب با کندی به پیش می‌رود.

وی گفت: اجرای طرح فاضلاب گناوه که شامل ساخت تصفیه‌خانه، اجرای خطوط اصلی انتقال، اجرای خطوط فرعی و اجرای انشعابات است بعضا با مشکل روبرو بوده است.

این مقام مسئول گفت: اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در سه شهر عالی بوده است ولی در گناوه اجرای خطوط اصلی به نحو احسن اجرا نشده است چرا که از طول شبکه فرعی که 116 کیلومتر است 111 کیلومتر آن اجرا شده ولی از طول خطوط اصلی که 24 کیلومتر است تنها چهار کیلومتر آن اجرا شده و خطوط اصلی جوابگوی خطوط فرعی نیست.

انتهای پیام/66006/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول