اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفا کردستان:

97 درصد جمعیت کردستان زیرپوشش فاضلاب شهری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر 97,5 درصد جمعیت شهری این استان زیرپوشش شبکه فاضلاب شهری هستند.

97 درصد جمعیت کردستان زیرپوشش فاضلاب شهری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا تخت‌شاهی سه‌شنبه‌شب در کارگروه امنیت و سلامت مواد غذایی استان اظهار کرد: میانگین کشوری در راستای زیرپوشش قرار دادن جمعیت فاضلاب شهری 35 درصد است و کردستان جزو یکی از استان‌ها برتر کشور در این زمینه است.

وی افزود: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با جدیدترین تکنولوژی روز در حال کار است و برای اجرای آن 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل محیط زیست کردستان نیز در این جلسه بخش عمده مشکلات فاضلاب استان را کمبود اعتبارات دانست و گفت: برای رفع شکستگی لوله‌های خطوط آب و فاضلاب سنندج نیاز به اعتبارات ویژه‌ای است.

ناصح قادری بیان کرد: وجود نخاله‌های ساختمانی در کنار خیابان‌های خلوت شهر و دفن نامناسب زباله در جایگاه جمع‌آوری زباله شهرستان دهگلان نیز نیازمند توجه است و باید توسط مسئولان ذیربط پیگیری شود.

وی اضافه کرد: نبود حصارکشی جایگاه جمع‌آوری زباله و بازیافت تهدیدآمیز و خطرناک زباله در این شهرستان نیز نیازمند بررسی و پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان همچنین با اشاره به اینکه باید از آزمایشگاه‌های مرجع برای بی‌خطر بودن زباله‌های عفونی بیمارستان تاییدیه گرفته شود، این امر را نیازمند تلاش جدی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان دانست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: کشتارگاه صنعتی سنندج عملکرد مدیریت سنتی دارد که برای رفع این مشکل نیاز به سه گروه برای ساماندهی است.

نجم‌الدین شیخ‌عطاری بیان کرد: برای رفع مشکل کشتار دام در شهرهای استان می‌توان با ساماندهی سه گروه اقدام کرد.

وی افزود: بر این اساس گروهی می‌توانند تامین‌کننده دام زنده باشند و دام را به کشتارگاه تحویل دهند، گروهی برای حمل و نقل دام و تحویل به تعاونی و گروه سوم نیز برای عرضه کشتار در قالب بسته‌بندی می‌توانند فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای بازیافت زباله ساختمانی نیز می‌توان این مسئله را در کارگروه پسماندها بررسی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه به ساخت سرویس‌های بهداشتی برای کاهش بیماری روده‌ای اشاره کرد و گفت: باید با اعتبارات موجود این شاخص را ارتقا داد.

فرزام بیدارپور احداث سرویس‌های بهداشتی را کمکی برای خدمت به قشر نیازمند دانست و گفت: در این زمینه جلسات متعددی در استان برگزار شده و با همکاری ادارات از جمله بهزیستی و کمیته امداد و سایر ادارات خوشبختانه شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم.

وی همچنین بیان کرد: مشارکت مردمی نیز در این زمینه بسیار مطلوب بود و هم‌اکنون شاخص ما در راستای احداث سرویس‌های بهداشتی در استان به 75,9 درصد رسیده است.

وی در پایان اضافه کرد: متاسفانه امسال اعتبارات وزارت بهداشت در این زمینه حذف شده و نیاز به اعتبارات داریم که امیدواریم برای حفظ این شاخص ادارات مرتبط همکاری بیشتری با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/79007/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول