اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فصل زمستان

سفرهای برون‌شهری باید تا حد امکان در روز انجام گیرد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات هلال احمر همدان با اشاره به توصیه‌های امدادی به هنگام سفر در فصل سرما گفت: چنانچه ضرورتی در تردد وجود ندارد سفرهای خارج از شهر را باید در روز انجام داد یا به فرصتی مناسب موکول کرد.

سفرهای برون‌شهری باید تا حد امکان در روز انجام گیرد

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل زمستان معمولاً مخاطرات طبیعی بیش از پیش نمود یافته و شرایط اجتماعی، اقتصادی و... را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: در این راستا به اختلال کارکردهای اجتماعی می‌توان اشاره کرد که درگیر کردن نیروهای امدادی و انتظامی از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت:‌ با وجود اینکه توان نیروهای امدادی به خدمت گرفته می‌شود چنانچه همکاری مردم در این راستا صورت نگیرد، می‌تواند فرآیند اقدامات کمک‌رسانی را با چالش یا زمان زیادی مواجه کند.

وی با اشاره به توصیه‌های امدادی به هنگام سفر در فصل سرما بیان داشت: هنگام تردد در جاده‌های برون‌شهری باید از اطلاعات کامل از وضعیت راه‌ها کسب شود و چنانچه ضرورتی در تردد وجود ندارد سفرهای خارج از شهر را به فرصتی مناسب موکول کرد.

اشرفی تصریح کرد: شارژ کردن کامل تلفن همراه و همراه داشتن یک باتری یدک می‌تواند در شرایط اضطراری نقش مؤثری را ایفا کند.

وی ادامه داد: توجه به تابلوهای راهنمایی و علائم رانندگی به ویژه در شب و هنگام کولاک در جاده خطر انحراف و خروج از میسر را به حداقل می‌رساند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تردد در قسمت‌های برفگیر و خطرناک در روز صورت گیرد، اضافه کرد: همراه داشتن چراغ قوه به همراه باتری اضافی از الزامات سفرهای زمستانی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همراه داشتن مواد غذایی، آب و... از قبیل بیسکوئیت نیز خالی از فایده نیست، چرا که به علت برودت هوا نیاز بدن به انرژی و کالری بیشتر احساس می‌شود.

اشرفی افزود: قبل از سفر می‌توان از امکانات رفاهی طول مسیر برای استراحت و بیتوته شبانه در این اماکن اطلاعات کافی به دست آورد.

وی با بیان اینکه باید با باک بنزین پر نسبت به تردد در میسرهای زمستانی اقدام کرد، عنوان کرد: توجه به باک بنزین از اهمیت خاصی برخوردار است چه بسا در انسداد میسر لازم باشد خودرو چند ساعتی به صورت در جا روشن بماند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان تأکید کرد: همراه داشتن تلفن مراکز امدادی حداقل بیش از یک شماره ضروری است و به خاطر سپردن شاخصه‌هایی مانند درخت، کارخانه، پل و... می‌تواند در نجات افراد گرفتار و محبوس در برف و کولاک ارزشمند باشد.

وی با اشاره به اینکه نکته قابل توجه و بسیار مهم فراگیری نحوه بستن زنجیر چرخ است، ابراز داشت: راننده خودرو موظف است حداقل چندین بار قبل از آغاز سفر نسبت به باز و بسته کردن زنجیر دور چرخ اقدام کند تا ایرادات احتمالی، نقص‌ها و موارد مربوط به عدم توانایی در بستن این وسیله را اصلاح کند.

اشرفی اظهار کرد: به هیچ عنوان نباید از کپسول‌های پیک‌نیک یا هر شعله دیگری برای گرم کردن خودرو استفاده کرد و در صورت استفاده حتماً باید قسمت‌هایی از پنجره باز باشد چرا که خطر خفگی با گاز را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه همراه داشتن یک سوت ورزشی برای برقراری ارتباطات اضطراری پیشنهاد کارشناسان امدادی است، گفت:‌ همراه داشتن یک بیلچه می‌تواند در هنگام بارش برف و کولاک بسیار سودمند باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کیف کمک‌های اولیه به همراه لوازم و داروهای مورد نیاز ارزش یک سفر را بالا می‌برد و به همراه داشتن لباس زمستانی، دستکش، کلاه، عینک ضد کولاک، کفش مناسب و پتو نیز از ملزومات سفرهای زمستانی است.

انتهای پیام/89006/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول