اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا:

مردم برای رسیدن به اهداف نظام و خدمات‌رسانی مسئولان را به چالش بکشند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: محتکران و گرانفروشان اقلام و اجناس در زمان تحریم اقتصادی از سربازان جبهه دشمن محسوب می‌شوند.

مردم برای رسیدن به اهداف نظام و خدمات‌رسانی مسئولان را به چالش بکشند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، ولی مهدوی‌نیا عصر امروز در نشست سیاسی ‌اجتماعی «بصیرت مردمی» در جمع بسیجیان این شهرستان با اشاره به نقش شهدا در جوامع اسلامی اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های جوامع اسلامی هستند که با ایثار خواستار تداوم حکومت اسلامی بودند.

*احیای امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین‌(ع) بود

وی به واقعه عاشورا و شهادت امام حسین‌(ع) و 72 تن از یاران ایشان اشاره کرد و افزود: عاشورا یک حرکت بزرگ و سازنده برای تداوم دین بود که بصیرت و سیره عاشورا و قیام امام حسین‌(ع) نقشه راهنمای حرکت‌های دینی کنونی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین‌(ع) برشمرد و ادامه داد: قیام ارزشمند امام حسین‌(ع) نباید به راحتی از طرف برخی افراد سودجو تخریب شده و فراموش شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی با هدف استقرار حکومت اسلامی در کشور و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در راستای تداوم راه امام حسین‌(ع) به وقوع پیوست، ابراز کرد: دفاع مقدس  و انقلاب اسلامی هرگز برای حراست از تمامیت ارضی شکل نگرفت بلکه هدف آن تشکیل نظام جمهوری اسلامی بود.

مهدوی‌نیا، به برخورد سرد و بی‌تفاوت افراد در مقابله با منکر در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: کلمه «به من چه» باید از زبان و فکر فرد مسلمان با دیدن منکر در جامعه اسلامی دور شود.

وی صهیونیسم را دشمن اصلی جوامع اسلامی دانست و افزود: کسانی که در مواجه با منکر در جوامع اسلامی امر به معروف نکنند هیچ تفاوتی با حامیان صهیونیسم ندارند.

*بی‌تفاوتی مسلمانان در مواجه با منکر جایز نیست

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه شهدا در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی و نیز در دوران واقعه کربلا جان خود را در راه دین فدا کردند، خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان موظف به خرج آبروی خود در قبال دین هستند.

وی به برخی اقدام‌های سوء در گوشه و کنار صومعه‌سرا از جمله مقوله حجاب اشاره کرد و گفت: سکوت و بی‌تفاوتی در برابر آن اقدام‌های زشت و نامتعارف جایز نبوده و اصلاح آنها منوط به همبستگی جمعی است.

*اقتصاد کشور با بصیرت مدیریت شود

مهدوی‌نیا از وجود دو جبهه مقاومت در کشور خبر داد و یادآور شد: مقابله با جنگ نرم فرهنگی و تحریم اقتصادی دو جبهه‌ای است که کشور در حال مقابله و مقاومت در برابر آنهاست.

وی اضافه کرد: با حکم رهبری در عرصه اقتصادی در حال دفاع هستیم اما در حوزه جنگ نرم باید ببینیم تاکنون چه میزان جهاد فرهنگی در جامعه صورت گرفته است.

این مسئول حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و زشتی‌ها را وظیفه نسل کنونی دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید برای رسیدن به اهداف نظام و خدمات‌رسانی مسئولان را به چالش بکشند.

وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی کشور با توجه به تحریم‌ها، اظهار کرد: اقتصاد کشور با بصیرت مدیریت شود.

*فرهنگ‌سازی باورهای بومی در جامعه عملی شود

مهدوی‌نیا بیکاری و تورم را مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی خواند و متذکر شد: باور و همت جوانان گذشته باید در روزگار کنونی دوباره متولد شود.

وی با بیان اینکه الگوهای مصرف کشور باید از حالت خارجی به بومی و داخلی تغییر یابد، افزود: فرهنگ‌سازی و علمی‌سازی باورهای بومی با تدبیر مردم و مسئولان باید عملی شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا، خرید اجناس خارجی را یک فرهنگ غلط اما معمول در بین ایرانی‌ها برشمرد و تصریح کرد: همواره بومی‌سازی و خرید محصولات بومی موجب افزایش اشتغال در جامعه و پیشرفت روزافزون کشور در حوزه اقتصاد داخلی می‌‌شود.

*محتکران و گرانفروشان سربازان جبهه دشمن محسوب می‌شوند

وی با تصریح بر اینکه گرانفروشی و احتکار مهم‌ترین معضل کشور در شرایط تحریم اقتصادی است، گفت: وزنه احتکار و گرانفروشی به مراتب سنگین‌تر از شرایط تحریم و اوضاع نابسامان اقتصاد داخلی است.

مهدوی‌نیا احتکار و ایجاد تورم داخلی در کشور را عملی زشت و غیر قانونی خواند و یادآور شد: احتکار کنندگان و گرانفروشان اقلام و اجناس در زمان تحریم از سربازان جبهه دشمن محسوب می‌شوند.

وی زندگی در جامعه عدالت‌محور در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی رمزی است که به پشتوانه آن عدالت‌ها شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/84003/ل/آ/گ1003

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول