اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان تاکید کرد

برخورد بدون اغماض با محتکران کالاهای اساسی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان بر برخورد بدون اغماض با محتکران کالاهای اساسی موردنیاز مردم تاکید کرد.

برخورد بدون اغماض با محتکران کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام حسین کوثری امروز در آیین نماز جمعه این شهرستان، یکی از مصادیق زشت، ناپسند و خلاف عقل و قانون و شرع را احتکار عنوان کرد.

وی آیات و روایات پیرامون مذمت احتکار را مورد اشاره قرار داد و گفت: شخص محتکر در کلام معصومان (ع) خاطی، خیانت‌کار، بد طینت و شرور یاد شده و از این رو محتکران دست از احتکار کالاهای موردنیاز جامعه مسلمانان دست بردارند.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: به طور حتم احتکار عامل دشمنی، خصومت و سبب تورم قیمت کالاها و زایل‌کننده خیر و برکت است.

وی با تاکید بر اینکه باید با محتکران قاطعانه مبارزه شود، افزود: این برخوردها با محتکران آن گونه که اسلام کیفر آن را مشخص کرده باید انجام شود.

امام جمعه شیروان همچنین نقش مردم را در مقابله با محتکران را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخورد عمومی از سوی مردم نیز سبب شده تا محتکران به اهداف شوم خود نرسند.

وی همچنین رعایت اخلاق اقتصادی و سیاسی را برای حفظ وحدت در جامعه ضروری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کوثری تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان نیاز به دو اخلاق اجتماعی اعم از؛ اخلاق سیاسی و اخلاق اقتصادی داشته که مؤلفه دست‌یابی به این دو ارزش، تقوای سیاسی و اقتصادی است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و هفته فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: لازم است جامعه را برای عملی ساختن فرهنگ عاشورایی که مورد سفارش آموزه‌های دینی بوده آماده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: در این ماه بار دیگر امت خداجوی و عاشق امام حسین(ع) با فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان و یاران باوفایش تجدید عهد می‌کند.

وی تاکید کرد: تنها فرهنگ عاشورایی است که می‌تواند دشمنان اسلام و بشریت را از خواب زمستانه بیدار سازد و بر مقاومت امت اسلامی بیفزاید تا در کشورهایی همچون سوریه شاهد جنایات انسانی نباشیم.

امام جمعه شیروان گفت: متأسفانه در این کشور گروه‌های مخالف مثل عصر جاهلیت انسان‌ها را در جلوی دیدگان سر می‌برند و سازمان‌های مدافع حقوق بشر کوچک‌ترین عکس‌العملی را در مقابل این جنایت‌ها نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه همین جنایت‌ها سبب خیرگی سران ظلم شده است، افزود: دنیا با روی کار آمدن دوباره اوباما شاهد جنایات تازه‌تری همچون دوره گذشته خواهد بود.

حجت‌الاسلام کوثری همچنین به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امروز همه ما می‌دانیم دشمنان نظام اسلامی کیان خانواده را هدف قرار داده و برای متزلزل کردن آن تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای حفظ بنیان خانواده باید به صیانت از بنای زیبای خانواده پرداخته و با دین و ایمان، اخلاق و ارتباط حسنه آن را همچنان مستحکم ساخته تا از این آسیب‌ها در امان بماند.

امام جمعه شیروان همچنین روز تکریم بازنشستگان را فرصتی برای پاسداشت خدمات بازنشستگان برشمرد و گفت: دوران بازنشستگی دوران زیبای استفاده از تجارب و بهره‌گیری بهتر در زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات این افراد ارزشمند همواره در پیشبرد امور استفاده و همواره شخصیت بازنشستگان تکریم شود.

حجت‌الاسلام کوثری همچنین با اشاره به روز مباهله آن را سند حقانیت اسلام و غلبه بر دیگر ادیان برشمرد.

وی به نزول آیه تطهیر نیز اشاره کرد و گفت: مراد از تطهیر اهل بیت (ع)، تطهیر تکوینی از طرف خدا است و آیه تطهیر برهان عصمت اهل بیت(ع) بوده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول