اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

محتکر لوازم خانگی 136 میلیون تومان جریمه شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: محتکر لوازم خانگی در قم به پرداخت 136 میلیون تومان جریمه محکوم شد.

محتکر لوازم خانگی 136 میلیون تومان جریمه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی‌پور در حاشیه جلسه کمیسیون نظارت شهرستان قم اظهار داشت: برخی از اصناف و کسبه در خلال جریانات اقتصادی کنونی متأسفانه با سوءاستفاده از وضعیت بازار، دست به احتکار کالاها و اجناس زده بودند که به مجازات‌های سنگینی محکوم شده‌اند که از جمله جریمه 136 میلیون تومانی برای یک محتکر انواع لوازم خانگی بود.

وی افزود: انبار احتکار اجناس این فروشنده لوازم خانگی مذکور در حین بازرسی‌های مشترک بازرسان این سازمان و اداره کل تعزیرات و پلیس آگاهی استان در جاده کوه سفید قم شناسایی و سپس در حضور مالک کالاها ثبت و ضبط شد که پس از پایان تحقیقات با توجه به عدم اعلام موجودی انبار، امتناع مالک از عرضه و فروش کالا و احتکار به قصد گران‌فروشی مجرم شناخته شد و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

وی تصریح کرد: تبیین حقوق مصرف‌کنندگان و همراهی در نبرد اقتصادی وظیفه کسبه و بازاریان است و نباید این وهم در جامعه رسوخ کند که کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در بازار دچار کمبود است چرا که تدابیر لازم برای تأمین کالا در بازار اتخاذ شده و هیچ جایی برای نگرانی نیست.

رئیس کمیسیون نظارت شهرستان قم خاطر نشان کرد: در راستای کنترل و نظارت بیشتر بر عرضه مطلوب و جلوگیری از برخی سودجویی‌ها، اکیپ‌های بازرسی را افزایش داده‌ایم و فضای استان را برای محتکران ناامن کرده‌ایم و امیدواریم هم شهروندان و هم کسبه فضای اقتصادی کشور را درک کنند و از افراط‌گرایی در مصرف و از زیاده‌طلبی در فروش کالا پرهیز کنند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول