اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای گلستان:

امام حسین‌(ع) با قیامش دنیا را تکان داد /عاشورا تابلوی بلند زندگی ‌است‌

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای استان گلستان گفت: عاشورا تابلوی بلند زندگی مسلمانان است که باید به درستی آن را شناخت و بدانیم که بعد از 1400 سال در کجا ایستاده و آیا در زمان مناسب اعلام موضع کرده‎ایم.

امام حسین‌(ع) با قیامش دنیا را تکان داد /عاشورا تابلوی بلند زندگی ‌است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام یدالله غلامی امشب در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: بسیج دو قبله دارد یکی قبله کعبه که قبله توحید، عبودیت و بندگی است و دیگری قبله کربلاست که نماد ایثار، شهادت، فداکاری، وظیفه‌شناسی، به هنگام عمل کردن، تابع ولایت بودن، همه چیز را فدای دین کردن و با دشمن سازش نکردن است.

وی تاکید کرد: تقارن هفته بسیج با محرم و قیام امام حسین‌(ع) یک تصادف باارزش، معنادار و بسیار خوب است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه کربلا نتیجه یک براندازی است، تصریح کرد: آنچه در سال 61 هجری اتفاق افتاد نتیجه یک براندازی بود که در طول 50 سال عوامل براندازی صورت گرفت که نتیجه این براندازی حادثه عاشورا بود.

غلامی با بیان اینکه حادثه عاشورا در جامعه اسلامی به دست امت اسلام رقم خورده است متذکر شد: پیرامون حادثه عاشورا دو مطلب مهم وجود دارد اینکه امام حسین چگونه شهید شدند که پرداختن به این مقوله، همان تاریخ است و همه آن را می‎دانند حتی بیگانگان نیز به شهید شدن امام حسین با لب تشنه و مظلومیت ایشان واقف هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از واقعه کربلا غفلت شود خاطرنشان کرد: رمز پیروزی اباعبدالله نیز از واقعه کربلا نمایان می‎شود و امروز کسی نیست که انکار کند پیروز حادثه کربلا اباعبدالله الحسین‌(ع) بوده است.

چرایی فلسفه عاشورا مورد غفلت قرار گرفته است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه امام حسین‌(ع) با سلاح مظلومیت به کربلا آمده بود ابراز داشت: مظلومیت شمشیر برنده‎ای بود که ریشه ظالم را از جای در آورد لذا ظالمان نباید گمان کنند به خاطر مظلومیت کسی پیروز میدان نمی‎شود.

غلامی با تصریح اینکه سه دسته از عزاداران حسینی بهشت برایشان لازم می‎شود عنوان کرد: کسی که بگریاند، بگرید و یا خود را به حالت گریه درآورد مشمول بهشت می‎شود.

وی نیاز دنیای اسلام و کشور را در چرایی حادثه عاشورا عنوان کرد و افزود: تاریخ کربلا گذشته است، عمر و یزید هم زنده نیستند بنابراین آنچه مهم است فلسفه عاشوراست که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

باید تابلوی کربلا در همه جا بلند شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای گلستان اضافه کرد: غالباً در منبرها درباره اینکه امام حسین(ع) کشته شد زیاد سخن گفته می‎شود اما چرایی این قیام مغفول مانده به دلیل اینکه در سایه این چرایی حرف‎های زیادی نهفته است.

غلامی با بیان اینکه مسلمانان در کربلا دشمنان امام حسین‌(ع) بودند اظهار داشت: براندازی سال‎ها زمان می‎برد که باید مقدماتش فراهم تا نتیجه‎اش کربلا شود.

وی تاکید کرد: امام حسین‌(ع) با قیامش دنیا را تکان داد لذا باید تابلوی کربلا را در همه جا بلند کرد حتی در سخنرانی‎ها که متاسفانه برخی با جملاتی چون "حسین غریب مادر و غریب کربلا" این حادثه بزرگ را کوچک می‎شمارند.

هر زمین می‎تواند کربلا و هر زمان می‎تواند عاشورا باشد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوای گلستان با تاکید بر اینکه در کربلا دو شخص با هم درگیر نشدند ابراز داشت: در واقعه کربلا دو جریان حق و باطل در تقابل با یکدیگر قرار گرفتند بنابراین هر زمین می‎تواند کربلا باشد و هر زمان نیز می‎تواند عاشورا باشد.

انتهای پیام/2307/ل/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول