اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد

توزیع 2 تن نایلون در بین هیئت‌های مذهبی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین گفت: دو تن نایلون در بین هیئت‌های مذهبی، مساجد و امامزاده‌ها در شهر قزوین با هدف جمع‌آوری زباله‌های نذورات توزیع شده است.

توزیع 2 تن نایلون در بین هیئت‌های مذهبی در قزوین

عباس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در دهه نخست ماه محرم برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین وظایفی را تعریف کرده است، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این وظایف در این ایام معضلات تنظیف شهری در محرم امسال کاهش ‌یابد.

وی توزیع 2 تن نایلون در بین هیئت‌های مذهبی، مساجد و امامزاده‌های شهر قزوین را از جمله وظایف تعریف شده سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان و خاطرنشان کرد: این نایلون با هدف جمع‌آوری زباله‌های نذورات از جمله ظروف یک‌بار مصرف توزیع شده است تا از آلودگی‌ها و بی‌نظمی‌های شهری جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین با بیان اینکه تمام مسیرهای دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی شستشو و پاکسازی شده است، ابراز کرد: در دهه نخست ماه محرم مخازن زباله هر روز شست‌وشو و دیوارهای مساجد در شهر قزوین پاکسازی می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین برای جمع‌آوری به موقع و سریع زباله‌ها در مراسم‌های عزاداری دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در هر دسته از هیئت‌های مذهبی پاکبان قرار داده شده تا هر جایی که این دسته‌ها حرکت می‌کنند زباله‌های این هیئت‌ها را جمع‌آوری کند.

نهادینه کردن تفکیک زباله تر و خشک در قزوین

مدیرعامل سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین با بیان اینکه باید برای اجرای بهتر تفکیک زباله تر و خشک به شهروندان قزوینی اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد، ابراز کرد: با این اطلاع‌رسانی می‌توان این فرهنگ را در بین آنان نهادینه کرد.

این مقام مسئول مشارکت مردم را در تفکیک زباله تر و خشک مؤثر دانست و بیان کرد: کمک آنان در این امر می‌تواند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را در جمع‌آوری زباله‌ها یاری کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله تر و خشک در بین شهروندان از جمله برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است، خاطرنشان کرد: این سازمان با آموزش این تفکیک‌سازی به کودکان در مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی تلاش می‌کند تا این فرهنگ را در بین آنان ارتقا دهد.

مدیرعامل سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین اذعان کرد: با افزایش مشارکت مردم در تفکیک زباله تر و خشک می‌توان تولید زباله را در شهر قزوین کاهش داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان مربوط در شهرداری قزوین برای مشارکت مردم در تفکیک زباله تر و خشک برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی را در حال برنامه‌ریزی دارد، اظهار کرد: با اتمام این برنامه‌ریزی آن را در شهر قزوین اجرا می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این برنامه تولید زباله به طور چشم‌گیری در شهر کاهش یابد.

عسگری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برای افزایش نظافت شهری تلاش کرده در هر کوچه‌ای سطل زباله قرار دارد، ابراز کرد: در برخی از کوچه‌ها که از جمعیت بیشتری برخوردار است، دو سطل زباله قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پسماند مدیریت شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندانی که زباله‌ها آنان جمع‌آوری نمی‌شود به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شود.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول