اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعطیلات چند روز گذشته صورت گرفت

11 مجروح در حوادث اتوبان قم ـ تهران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک به دلیل تعطیلات چند روز گذشته در اتوبان قم ـ تهران هشت حادثه رخ داد که در این حوادث 11 نفر مجروح شدند.

11 مجروح در حوادث اتوبان قم ـ تهران

محمدجواد باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی شاخص که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی رخ داد، بیان کرد: به دلیل حجم بالای ترافیک در اتوبان قم - تهران شش دستگاه آمبولانس در این محور مستقر شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به 11 مجروح بر جای مانده از هشت حادثه رانندگی بیان کرد: برخی از این مجروحان در مدت زمان کوتاهی به صورت سرپایی درمان شده و برخی از آنان با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از دیگر رخدادهای این ایام را واژگونی یک دستگاه خودروی پژو در کیلومتر 50 جاده قدیم قم – تهران عنوان کرد.

وی ادامه داد: پنج مجروح این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی با آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باقری تصریح کرد: دو دستگاه خودروی سواری نیز با یکدیگر در 24 متری آیت‌الله کاشانی به شدت برخورد کردند که بر اثر این حادثه چهار نفر مجروح شدند.

وی از برخورد یک دستگاه خودروی سمند با گاردریل خبر داد و گفت: این حادثه که در کیلومتر 55 اتوبان قم – تهران رخ داد پنج مجروح داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: در محور قم – اراک نیز یک دستگاه خودروی پراید واژگون شد که بر اثر این حادثه سه تن از سرنشینان این خودرو به شدت مجروح شدند.

وی از وقوع تصادف دیگری در جاده قنوات خبر داد و تصریح کرد: در این حادثه یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی پیکان با یکدیگر برخورد کردند.

باقری اضافه کرد: هفت مصدوم این حادثه برای درمان با آمبولانس‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی در ادامه از واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت مقابل روستای سرم خبر داد و افزود: این حادثه سه مجروح برجای گذاشت که مجروحان با دو دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به وقوع یک مورد مسمومیت در این مدت اشاره و ابراز کرد: چهار نفر در بخش سلفچگان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم شدند.

* 240 نفر در حادثه‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا مجروح شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین عملکرد اورژانس 115 در این روزها پرداخت و بیان کرد: 4 هزار و 473 تماس با اورژانس 115 از سوی شهروندان، زائران و عزاداران برقرار شد که از این تعداد تماس 929 مورد آن منجر به انجام ماموریت شد.

باقری یادآور شد: 194 مورد تصادف جرحی در این مدت رخ داد که 138 مورد آن مربوط به داخل شهر و 56 مورد آن مربوط به تصادفات جاده‌ای بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به تعداد مجروحان این حادثه‌ها اشاره و اذعان کرد: 240 نفر در این حادثه‌ها مجروح شدند که 159 نفر از آنان به مراکز درمانی انتقال داده شده و 80 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه توسط پرسنل اورژانس 115 درمان شدند و یک نفر نیز در محل حادثه فوت کرد.

انتهای پیام/78005/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول