اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را دارا است

خبرگزاری فارس:مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: بین هفت استان بزرگ کشور، خراسان‌رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را دارا است.

خراسان‌رضوی رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را دارا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قاسمی عصر امروز در نشست خبری طرح راهداری زمستانی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اظهار کرد: با وجود ترافیک رو‌به ‌افزایش و ورود سالانه یک میلیون دستگاه خودرو به جاده‌های خراسان‌رضوی، خوشبختانه در هفت ماهه اول امسال در جاده‌های خراسان‌رضوی 27 درصد کاهش تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم.

وی افزود: خراسان‌رضوی مثل دیگر استان‌های بزرگ همواره با مشکلات جاده‌ای روبه‌رو است، وجود حرم مطهر امام رضا(ع) تمایل سفر به این استان را افزایش داده و همچنین افزایش سطح شهرنشینی، تردد را در این استان روزبه‌روز بیشتر می‌کند و ساماندهی جاده‌ها، بهسازی و احداث جاده‌های جدید امری لازم و ضروری است.

قاسمی تصریح کرد: طرح راهداری زمستانه اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی همچون سال‌های گذشته، از ابتدای آذرماه امسال تا 19 فروردین سال آینده از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی افزود: این طرح با 88 اکیپ و تعداد 539 راهداری و راه‌سازی آمادگی دارد تا در فصل زمستان خدمت‌رسان مسافران و زائران باشد و امیدواریم با اقداماتی که صورت گرفته میزان تصادفات جاده‌ای را در زمستان به حداقل برسانیم.

وی گفت: اولویت‌های انجام شده، 51 گردنه شهری و 172 گردنه روستایی است و علاوه بر این موارد 33 راهدارخانه سیار آماده به خدمت در جاده‌ها هستند.

قاسمی اذعان کرد: تمامی 31 اداره در سطح استان فعال هستند و تمامی شهرستان‌ها مجهز به ماشین‌آلات برف‌روبی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی تصریح کرد: امسال هم مشابه سال‌های گذشته زمستان کم خطری را تجربه می‌کنیم و امیدواریم حتی ساعتی جاده‌ها و راه‌ها بسته نشوند.

وی در ادامه گفت: ما برای بهسازی و احداث جاده و ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد حمایت‌های کشوری را نیازمند هستیم،جاده‌های زیادی در استان نیاز به بهسازی دارند که اتوبان باغچه، محور مشهد دوغارون از آن جمله هستند.

قاسمی تصریح کرد: بهسازی اتوبان باغچه آغاز شده و در حال حاضر محور مشهد-دوغارون در مراحل پایانی ساخت است؛ محور مشهد دوغارون در سال 90 رتبه نخست ترانزیت کل کشور را داراست، به‌همین علت اداره راهسازی استان فعالیتش را در این محور آغاز کرده و تا پایان سال، 80 درصد کار پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/ 70019/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول