اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس راه گلستان:

70 درصد تصادفات متعلق به موتورسواران است

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس راه گلستان گفت: در طی شش ماهه ابتدای سال جاری 254 نفر در نتیجه تصادف در گلستان فوت شدند که 70 درصد تصادفات متعلق به موتورسواران بوده که قوانین را رعایت نکرده‌اند.

70 درصد تصادفات متعلق به موتورسواران است

علیرضا قدمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تمام هم و غم ما باید نهادینه کردن مقررات راهنمایی و رانندگی در بین موتورسواران باشد و در اولویت نخست قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه 223 ماده در آئین ماده مقررات راهنمایی و رانندگی وجود دارد تصریح کرد: غالب مردم به قوانین اشرافیت ندارند و این نشان می‎دهد که مردم هنوز به اهمیت قوانین پی نبرده‎اند.

فرهنگ‎سازی زمان‎بر است

سرپرست پلیس راه گلستان در خصوص فرهنگ‎سازی به منظور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین مردم ابراز داشت: فرهنگ‎سازی زمان‎بر است و حداقل چندین سال به محدودیت زمانی نیاز دارد لذا برای به ثمر رسیدن این مهم پلیس باید نسبت به اجرای قاطعانه قوانین و مقررات روی آورد.

قدمی متذکر شد: تبعات اجرای قاطعانه در نتیجه اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی به افراد متخلف برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه 171 نوع تخلف از دل مقررات راهنمایی و رانندگی استخراج شده است خاطر نشان کرد: نیاز است دستگاه‎های فرهنگی به طور جدی‎تر در این موضوع ورود پیدا کنند.

برخورد پلیس با تخلفات موجب کاهش تخلفات و تصادفات شد

سرپرست پلیس راه گلستان با تاکید بر اینکه برخورد با تخلف وظیفه پلیس است ابراز داشت: در سایه این برخوردها میزان تخلفات، تصادفات و مرگ و میر کاهش پیدا می‎کند.

قدمی در خصوص اقدام پلیس برای اجرای قوانین اظهار داشت: نخستین و آخرین عامل اجرای قوانین، پلیس است و پلیس بیشترین مشکلات مختلف مربوط به راهنمایی و رانندگی را روزانه لمس می‎کند و بیشتر از سایر سازمان‎ها در این قضیه مهم آشنا به مشکلات است.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول