اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‎های گلستان:

هر 25 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات ترافیکی کشور از دست می‎دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: آمارها نشان می‎دهد هر 25 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات ترافیکی کشور از دست می‎دهد.

هر 25 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات ترافیکی کشور از دست می‎دهد

مهدی میقانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس گزارشات پزشکی قانونی در سال گذشته نزدیک به 20.68 نفر معادل 55 نفر هر روز در تصادفات رانندگی کشورمان جان خود را از دست می‎دهند.

وی در خصوص تعداد مجروحان ناشی از تصادفات ترافیکی تصریح کرد: تعداد مجروحان و معلولان سوانح رانندگی در سال گذشته 297.257 نفر معادل 815 نفر در هر روز بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با بیان اینکه 60 درصد از مرگ‎های ناشی از جراحت در کشور به خاطر تصادفات رانندگی بوده است متذکر شد: سوانح رانندگی موجب افزایش هزینه‎های مستقیم از جمله هزینه‎های درمانی ناشی از تصادفات و مراقبت از معلولان حادثه می‎شود.

میقانی اضافه کرد: ایجاد مشکلات روانی و افسردگی در خانواده، از دست دادن نیروی کار فعال به طور دائم و یا موقت از هزینه‎های غیرمستقیم ناشی از تصادفات رانندگی است.

وی بیان داشت: در استان گلستان تعداد متوفیان درون‎شهری و برون‎شهری در سال گذشته 520 نفر بوده است که در حدود 2.6 درصد از کل متوفیان کشور را تشکیل می‎دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان یادآور شد: متاسفانه حدود 60 درصد از متوفیان سال گذشته از بین نیروهای فعال جامعه بوده است که در گروه سنی 11 تا 40 سال قرار داشته‎اند.

میقانی در خصوص مهمترین عوامل نهایی فوت در راه‎های برون‎شهری اظهار داشت: ضربه به سر و شکستگی‎های متعدد به ترتیب 70 و 25 درصد آمار متوفیان را شامل می‎شود.

وی تاکید کرد: یقینا استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و بستن کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه می‎توانست جان تعداد زیادی از کشته‌شدگان را در راه‎های برون‎شهری استان نجات دهد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول