اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور ساسولی:

حقوق بین‌الملل بشردوستانه مخاصمه مسلحانه را ممنوع نمی‌کند

خبرگزاری فارس: استاد و مدیر دپارتمان حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو گفت: در حقوق بین‌الملل بشردوستانه استفاده از سلاح مرگبار علیه نظامیان و پیکارجویان و شهروندانی که مشارکت مستقیم در مخاصمات مسلحانه دارند طبیعی است.

حقوق بین‌الملل بشردوستانه مخاصمه مسلحانه را ممنوع نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پروفسور مارکو ساسولی پیش از ظهر امروز در کارگاه علمی «ابعاد هم‌افزایی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشر دوستانه در دنیای معاصر؛ پرسش‌ها و چالش‌ها» که در سالن شهید عارف‌الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: یک هدف مشترک بین حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر وجود دارد و آن حمایت هر دو قانون از انسان‌ها در مقابل تعرض و فراهم آوردن شرایط حیات توأم با کرامت است.
وی بیان کرد: حقوق بین‌الملل بشردوستانه شاخه‌ای از حقوق بین‌الملل است که با هدف کنترل و محدود ساختن خشونت در مخاصمات مسلحانه پدید آمده است.
استاد و مدیر دپارتمان حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو ادامه داد: یکی از اهداف حقوق بین‌الملل بشردوستانه خودداری از اعمال خشونت آمیز و آسیب رساندن به کسانی است که اساسا در مخاصمه مشارکت مستقیم ندارند و کسانی را شامل می‌شود که دیگر در روند عملیات خصمانه مشارکت مستقیم ندارند.
وی با بیان اینکه حقوق بین‌الملل بشردوستانه مخاصمه مسلحانه را ممنوع نمی‌کند، تصریح کرد: ممنوعیت مخاصمه مسلحانه به منشور سازمان ملل متحد و قوانین داخلی مربوط است و همچنین حقوق بین‌الملل بشر دوستانه مخاصمات مسلحانه را کنترل می‌کند.
ساسولی با بیان اینکه حقوق بین‌الملل بشر نظامی مشتمل بر هنجارهای بین‌المللی با هدف حمایت و اشاعه حقوق بنیادین تمام ابنای بشر است، خاطر نشان کرد: حقوق بین‌الملل بشردوستانه قواعد جهان‌شمولی دارد ولی حقوق بشر عمدتا توسط حقوق داخلی کشورها حمایت می‌شود.
وی اضافه کرد: حقوق بین‌الملل بشردوستانه فقط در مخاصمات مسلحانه اعمال نفوذ حقوقی می‌کند ولی حقوق بین‌المللی بشر در تمام موقعیت‌ها می‌تواند اعمال نفوذ حقوقی داشته باشد.
استاد و مدیر دپارتمان حقوق بین‌الملل دانشگاه ژنو با بیان اینکه در حقوق بین‌الملل بشردوستانه استفاده از سلاح مرگبار علیه نظامیان و پیکارجویان و شهروندانی که مشارکت مستقیم در مخاصمات مسلحانه دارند طبیعی و معمول است، یادآور شد: ولی در حقوق بین‌المللی بشر فقط در شرایط فوق‌العاده و در زمان دستگیری با وجود اخطار قبلی می‌توان از سلاح مرگبار استفاده کرد.
انتهای پیام/و۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول