اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه - 63

«بیت‏الرقیه (س)» در کلاته‏خیج برپا شد

خبرگزاری فارس: «بیت‏الرقیه(س)» ویژه کودکان در شهر کلاته‏خیج برپا شد تا یادآور رنج‏های کودکانه در عاشورای حسینی باشد.

«بیت‏الرقیه (س)» در کلاته‏خیج برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاته‏خیج، مسئول برپایی بیت‏الرقیه(س) در شهر کلاته‏خیج در مراسمی که هم‏زمان با عاشورای سید و سالار شهیدان برگزار شد، افزود: در راستای نگهداری کودکان برای شرکت خانواده‌های آنها در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، «بیت‏‏الرقیه» در حسینیه اعظم کلاته‏خیج تشکیل شده است تا کودکان و خردسالان در آنجا نگهداری و علاوه بر این، با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.

فاطمه عجم با بیان اینکه در بیت‏الرقیه برای کودکان و خردسالان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در ایام محرم در این بیت‏الرقیه‌ها، کودکان با نماز و قرآن آشنا می‏شوند.

وی تصریح کرد: همچنین قصه‌های قرآنی برای کودکان در این مکان‏ها به شیوه‌های کودکانه بیان می‌شود و برگزاری مسابقات مختلف و کلاس نقاشی نیز از دیگر برنامه‌های بیت‏الرقیه است.

مسئول برپایی بیت‏الرقیه(س) در شهر کلاته‏خیج با بیان اینکه این طرح ابتکاری از طرف حلقه‌های صالحین بسیج راضیه انجام می‌شود، افزود: کودکان و خردسالان در مدت حضور در این بیت‏الرقیه‌ها زیر نظر کارشناسان مذهبی بسیجی اوقات خود را صرف آموزش قصه‌های قرآن، حفظ قرآن و همچنین سرگرمی‌های قرآنی و اسلامی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، همچنین با توجه به هم‏زمان شدن هفته بسیج با ماه محرم، برنامه‌های بسیج ورزشکاران در قالب هیئت عاشقان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

مسئول کانون بسیج ورزشکاران شاهرود گفت: هیئت امام علی (ع) کانون بسیج ورزشکاران به مدت 11 شب در سالن ورزشی کوثر شاهرود اقامه عزا کرده است و ورزشکاران بسیجی در این مراسم حضور دارند و در عزای سالار شهیدان به نوحه‏خوانی و مرثیه‏سرایی می‌پردازند.

حسین ناظمی با اشاره به برپایی مراسم سینه‌زنی در سطح شهر گفت: با توجه به تاسوعا و عاشورای حسینی، دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی کانون بسیج ورزشکاران شاهرود در کنار هیئت عاشقان ثارالله سپاه به عزاداری در سطح شهر پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات عزاداری توسط هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی شاهرود اظهار داشت: مسئولان بسیجی هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی بسیج نیز در هفته بسیج و دهه محرم برنامه‌های عزاداری با حضور بسیجیان را در هیئت‌های خود اجرایی می‏کنند و در کنار مردم ولایت‏مدار و عاشورایی در عزای سالار شهیدان به مرثیه‌سرایی می‌‏پردازند.

انتهای پیام/74002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول