اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صف خود را در کارزار عاشورا مشخص کنیم

حسینی هستیم یا یزیدی؟

خبرگزاری فارس:‌ اگر دل در گرو سخن رادیو اسرائیل و خبرهای بی بی سی داریم تا ببینم چه موضعی می‌گیرند و منتظر بالا و پایین شدن قیمت نفت و طلا و دلار هستیم تا مبادا خدای ناکرده ریالی ضرر کنیم مشخص است که در کدام طرف جبهه ایستاده‌ایم.

حسینی هستیم یا یزیدی؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عاشورایی دیگر از راه رسید... امروز همه دل‌ها کربلایی است، عاشورایی است... ندای یا حسین(ع) امروز شنیده می‌شود از کوی و برزن، مسجد و حسینیه، پیر و جوان، زن و مرد... جاماندگان از غافله کربلا امروز در ایران غوغا به پا می‌کنند در سوگ حسین(ع)...

چگونه است که دل کربلایی است امروز

فرا گرفته چرا عطر سیب ایران را

فریادی شنیده می‌شود، چیست این فریاد؟ فریاد «هیهات من الذله» حسین(ع) است. این فریاد هنوز بلند و رعدآسا از دل کربلا به گوش جان ما می‌رسد؟ آیا این فریاد را می‌شنویم؟؟

«وَیْلَکُمْ مَا عَلَیْکُمْ أَنْ تنْصِتُوا إِلَیَّ فَتَسْمَعُوا قَوْلِی وَ إِنَّمَا أَدْعُوکُمْ إِلَى سَبیلِ الرَّشَادِ ...»

«واى بر شما! چرا گوش فرا نمی‌دهید تا گفتارم را بشنوید؟ جز این نیست که من شما را به راه هدایت دعوت می‌کنم، کسى که از من اطاعت کند، هدایت مى‏شود و کسى که نافرمانى کند، هلاک خواهد شد. هیچ کدام از شما امر مرا اطاعت نمى‏کنید، گوش به سخن من نمی‌دهید؛ زیرا شکم‏هاى شما از حرام پر شده و به قلب‏هاى شما مهر (قساوت) زده شده است. واى بر شما! آیا ساکت نمى‏شوید!؟ آیا نمى‏شنوید؟»

این سخن حسین در عاشورا است خطاب به آنهایی که به کوفه دعوتش کردند و در مقابلش صف بستند و آب را به رویش بستند و حتی به کودک شش ماهه‌اش رحم نکردند...

اگر امروز در کربلا بودیم... در کدام جبهه می‌جنگیدیم؟ در کنار حسین(ع) بودیم یا در مقابلش؟

امروز هم اگر به زندگی خود نگاه داشته باشیم می‌توانیم ببینم که در صف یاران حسین هستیم و یا در صف یزیدیان ایستاده‌ایم؟ اگر دنیا چشم ما را کور کرده، برای اندکی مال بیشتر سر برادر و همشهری خود کلاه می‌گذاریم، برای حرف مردم نذری می‌دهیم و برای اینکه کمک بیشتری به هیئت محل کرده‌ایم باد به غب غب خود می‌اندازیم اگر یزیدی نباشیم قطعا در سپاه حسین(ع) جایی نداریم.

اگر دل در گرو سخن رادیو اسرائیل و خبرهای بی بی سی داریم تا ببینم چه موضعی می‌گیرند و دائم منتظر بالا و پایین شدن قیمت نفت و طلا و دلار هستیم تا مبادا خدای ناکرده ریالی ضرر کنیم مشخص است که در کدام طرف جبهه ایستاده‌ایم.

اگر می‌خواهیم در سپاه حسین جایی برای خود دست و پا کنیم باید ببینیم حق کجاست و دنبالش برویم، باید ببینیم حرف‌های حسین(ع) از لسان چه کسی بیان می‌شود و از او پیروی کنیم و گوش خود را بر روی هرچه غیر حق است ببندیم. حق امروز در سخن ولی است و بس... حسین زمان خود را تنها نگذاریم....

----------------------------------

یادداشت: سید جواد اشرفی

---------------------------------

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول