اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان خبر داد

آزاد‌سازی حریم بناهای تاریخی در منطقه خله‌کوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان از آزاد‌سازی حریم بناهای تاریخی در منطقه خله‌کوه خبر داد.

آزاد‌سازی حریم بناهای تاریخی در منطقه خله‌کوه

علی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به انجام عملیات آزاد‌سازی حریم بناهای تاریخی در منطقه تاریخی خله‌کوه بخش مرکزی تاکستان اظهار کرد: کاوش در بناهای تاریخی جزو سیاست‌های بسیار مهم اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان است.

رئیس اداره میراث، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان افزود: کاوش‌های صورت گرفته در این شهرستان نشان‌دهنده قدمت هفت هزار ساله است که نشان از تاریخ و تمدن منطقه تاکستان دارد.

وی با اشاره به کاوش‌های در دست اقدام در بناها و مجموعه‌های تاریخی این شهرستان تصریح کرد: کاوش‌های مناطق تاریخی آتشکده حسن‌آباد، تپه تاریخی اسفرورین و محوطه‌های دیگر جزو اولویت‌هایی کاوش و باستان‌شناسی قرار دارند که با اطلاع‌رسانی کافی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان با بیان اینکه کاوش‌های برنامه‌ریزی شده با حضور تیم‌های محقق و کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین و اداره میراث فرهنگی تاکستان صورت می‌گیرد، افزود: تیم‌های کاوشگر پیش‌بینی شده برای مرمت و نوسازی بناهای تاریخی این شهرستان 3سه تیم هستند که هر تیم شامل یک اکیپ شش نفر می‌شوند.

انتهای پیام/77005/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول