اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام می‌شود

نظارت 7 گروه بر ذبح شرعی دام‌های نذری در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم از نظارت جدی و دقیق هفت گروه ثابت و سیار بر ذبح شرعی دام‌های نذری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

نظارت 7 گروه بر ذبح شرعی دام‌های نذری در قم

مهدی رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن روزهای شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) گفت: بازرسان اداره کل دامپزشکی استان قم بر ذبح شرعی دام‌های نذری در تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت دقیقی دارند.

وی با اشاره به تعداد گسترده کشتار دام به ویژه دام سنگین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: مسئولان دسته‌های عزاداری از ذبح دام‌های نذری به ویژه دام‌های سنگین در معابر عمومی خودداری کرده و ذبح این گونه دام‌ها را به کشتارگاه‌ها واگذار کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به آلودگی‌هایی که ممکن است هنگام ذبح دام به انسان منتقل شود ابراز داشت: باید توجه داشت که هنگام ذبح دام‌های نذری ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید هنگام ذبح دام‌های نذری در معابر عمومی احشام داخلی این دام‌ها رها شود تصریح کرد: رها کردن احشام دام در معابر عمومی موجب آلودگی محیط و رشد برخی از بیماری‌ها می‌شود.

رفیعی از حضور فعال و نظارت جدی گروه‌های بازرسی و نظارت اداره کل دامپزشکی استان قم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: در این روزها هفت گروه ثابت و سیار بر ذبح شرعی دام‌های نذری در سطح شهر نظارت دارند.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها که از سه دکتر دامپزشک، هفت کاردان دامپزشکی به همراه دو ناظر شرعی تشکیل شده در کشتارگاه دام و سطح شهر فعالیت کرده و نسبت به نظارت بر نحوه کشتار دام اقدام می‌کنند.

*کشتار دام‌های نذری در کشتارگاه‌ها انجام شود

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه تمام خدمات نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی به صورت رایگان انجام می‌شود تصریح کرد: شماره تماس 1512 آماده پاسخگویی به عزاداران حسینی و اعزام کارشناس بهداشت به مکان‌های مورد نظر است.

وی تاکید کرد: در صورتی که ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها انجام شود تمام نکات بهداشتی و شرعی ذبح دام‌ها به صورت اصولی و بدون نگرانی از آلودگی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطر نشان کرد: در صورتی که امکان انتقال دام به کشتارگاه وجود ندارد این اقدام زیر نظر کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قم انجام شود تا نگرانی در مورد سلامت دام سوگواران حسینی را تهدید نکند.

انتهای پیام/78005/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول