اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با عنوان «عقیله بنی هاشم»

دانش‏آموزان دامغانی به یادمان هویزه اعزام شدند

خبرگزاری فارس: کاروان راهیان نور دانش‌آموزی با عنوان «عقیله بنی هاشم» از دامغان به یادمان هویزه اعزام شد.

دانش‏آموزان دامغانی به یادمان هویزه اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، یکی از راویتگران هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان دامغانی گفت: قصه جنگ قصه عجیبی بود؛ هر چقدر کتاب جنگ را در ذهنمان ورق می‌زنیم، هر ورقش طاقه‌ای را نشان می‌دهد.

علی کرامت افزود: این مکان منزلگاه شهدای هویزه است؛ اینجا سرزمین عملیات نصر است و باید بدانیم که این سرزمین‌ها بسیار مقدس هستند.

وی بیان کرد: اینجا همان کربلا و همان صحرای عرفات است؛ همه ما توفیق داشتیم و به این سفر دعوت شدیم و شهدا ما را به این مکان دعوت کردند.

این رزمنده جانباز اهوازی تاکید داشت: شما جوانان دانش‌‌آموز باید قدر این سفر را بدانید و در تمام مراحل زندگی از شهدا کمک بگیرید و با تأسی از خون شهدا در زندگی حرکت کنید.

کرامت گفت: عملیات منطقه هویزه که «نصر» نام داشت؛ در 15 دی ماه سال 1359 انجام شد و رزمندگان از این منطقه نفوذ کردند؛ اما به دلایلی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

وی ادامه داد: در این روز تعدادی از نیروهای ارتش و بیش از 140 نفر از پاسداران و دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) به فرماندهی شهید سیدحسین علم‏الهدی، فرمانده سپاه هویزه در محاصره دشمن قرار گفتند.

این راویتگر هشت سال دفاع مقدس افزود: این رزمندگان پس از مقاومتی جانانه به شهادت رسیدند و جنازه مطهر شهدا زیر تانک‌ها قطعه قطعه شد؛ مدت این عملیات سه روز بود.

کرامت گفت: شهید تی‌تی‌یان از دانشجویان پیرو خط امام از شهدای استان سمنان و در هویزه مدفون است.

انتهای پیام/74002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول