اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 3 هزار شیرخوار کاشانی

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: هشتمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی تحت عنوان "از شیرخوارگی، بیعت با ولایت" همزمان با سراسر کشور و 35 کشور جهان در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان ظهر امروز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر‌(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین‌(ع) عنوان کرد.

علی‌اصغر شاطری گفت: در هشتمین همایش شیرخوارگان حسینی کاشان سه هزار و 216 کودک کاشانی با لباس متحدالشکل و پیشانی‌بندهای سبزرنگ شرکت و مداحان در رثای شهادت شیرخوار امام حسین(ع) مدیحه‌سرایی کردند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد 7 هزار دست لباس نیز به نوزادان همایش‌های شیرخوارگان در 35 نقطه دیگر از توابع شهرستان کاشان و آران و بیدگل اهدا شده است.

شاطری همچنین از چاپ کتاب "خونی که به آسمان رفت"، انتشار و توزیع سی‌امین گاهنامه فرهنگی "شفاعت" و فراخوان نخستین سوگواره شعر "عطش"، دل‌نوشته‌ها و کرامات حضرت علی‌اصغر‌(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: در این همایش به 14 شیرخواره هدیه و لوح یادبود این همایش اهدا شد.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کاشان همچنین اجرای طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی در روز تاسوعا برای سومین سال متوالی را یکی دیگر برنامه‌های جنبی این همایش شیرخوارگان ذکر و تصریح کرد: برگزاری طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی در کاشان با کمک خیّران و به صورت رایگان اجرا می‌شود.

به گفته وی شهرستان کاشان تنها شهرستان در کشور است که این طرح را به همت مؤسسه حضرت علی‌اصغر(ع) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول