اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

رژیم صهیونیستی با ذلت مجبور به پذیرش آتش‌بس شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اسرائیل در جنگ اخیر خود با مقاومت به هیچ هدفی دست پیدا نکرد، گفت: اسرائیل با پیدا کردن یک واسطه و میانجی‌گری‌ها، شکست را پذیرفت و این همان ذلتی است که خدا برای این رژیم وعده داده است.

رژیم صهیونیستی با ذلت مجبور به پذیرش آتش‌بس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: اسرائیل به هیچ کدام از اهدافش در جنگ هشت روزه خود با نیروهای مقاومت فلسطین دست پیدا نکرد و با خفت و خواری مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

خطیب نماز جمعه یاسوج با بیان اینکه اسرائیل مجبور شد که همه شرایط فلسطینیان را بپذیرد، افزود: این رژیم منحوس 62 سال است که فلسطین را اشغال کرده، عده‌ای از ساکنین آنجا را اخراج و عده‌ای را هم شهید کرد و زمین‌های مردم را مصادره کرد ولی امروز همه چیز تغییر کرده و اسرائیل مانند دوران گذشته که پیروزی‌هایی در جنگ با کشورهای عربی به دست می‌آورد، دیگر قادر به مقابله با مقاومت فلسطین و لبنان نیست.

وی گفت: ‌اسرائیل برای پایان دادن به جنگ اخیر خود با رزمندگان اسلام در فلسطین با پیدا کردن یک واسطه و پذیرش همه خواسته‌های حماس موفق شد تا به جنگ پایان دهد و آتش‌بس حاکم شود.

خطیب نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خداوند وعده ذلت را برای این رژیم داده و امروز آثار این ذلت و خواری را می‌بینیم و شاهد خواهیم بود جنگی علیه یهود به پا خواهد شد که کشتار آن در همه تاریخ بی‌سابقه است.

حسینی با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: بسیج برکتی است از سوی خدای متعال که منشاء خدمات و برکات اعضای بسیج در همه دوران انقلاب قابل لمس است.

وی ادامه داد: بسیج امروز در همه لایه‌های اجتماع نفوذ کرده و برای تحقق ارتش بیست میلیونی و پاسداری از ارزش‌های نظام اسلامی به پیش می‌رود.

*مشاهده فساد و بی‌تفاوتی با انجام خود فساد برابری می‌کند

امام جمعه یاسوج همچنین در خطبه‌های اول نماز این هفته به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در وصف اهمیت و بزرگی این امر الهی همین بس که هدف امام حسین (ع) از نهضت خونینش در کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

حسینی یادآور شد: اگر امروز ما می‌خواهیم حسینی باشیم باید در هر جا و هر مسئولیتی که داریم این فریضه با ارزش را احیا کنیم زیرا امر به معروف نه زن و مرد، بی‌سواد و با سواد، کشاورز و معلم نمی‌شناسد و همه ما برای نهادینه کردن آن وظیفه دینی داریم.

وی بخش دیگری از مسئولیت احیای امر به معروف را متوجه حاکمیت و دولت دانست و بیان کرد: وقتی امر به معروف از سوی افراد کارساز نبود، دولت و نظام وظیفه دارند که به شکل سازمانی حتی در ادارات تحت امر خود نیز امر به معروف کنند و نهی از منکر.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بی‌تفاوتی نسبت به احکام الهی در جامعه را یک آفت خواند و تاکید کرد: کسی که فسادی را مشاهده کند و بی‌اعتنا باشد با خود کسی که فساد می‌کند تفاوتی ندارد.

* امر به معروف شاهکار قوانین الهی است

حسینی اضافه کرد: اگر تنها امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود سایر احکام الهی از جمله نماز و زکات و روزه نیز در جامعه پیاده خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر در نقطه‌ای از اجتماع فسادی راه بیفتد بدون شک به همان نقطه محدود نمی‌شود و در همه جامعه رخنه خواهد کرد، پس باید بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم و به اجرای احکام خداوند در زمین حساسیت داشته باشیم.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اگر از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غافل شدیم، این غفلت بزرگ همانند موریانه همه خوبی‌ها را در اجتماع خواهد خورد.

حسینی گفت: امر به معروف در مرحله اول یک وظیفه همگانی است و در مرحله دوم از وظایف مهم حکومت اسلامی است که نباید به هیچ عنوان مورد فراموشی قرار گیرد.

انتهای پیام/82005/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول