اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان:

ضرب شست حماس به صهیونیست‌ها گوشه‌ای از اقتدار ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان گفت:‌ صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند ضرب شستی که از حماس و گروه‌های مقاومت دریافت کردند گوشه‌ای از اقتدار ایران است.

ضرب شست حماس به صهیونیست‌ها گوشه‌ای از اقتدار ایران است

حمزه بیدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دنیای امروز مدام در حال تغییر است و هر کشور، ملت و فردی ناگریز باید در مسیر این تغییرات قرار بگیرد و به روز باشد، اظهار کرد: بعد از 11 سپتامبر واژه جدیدی به نام جنگ نامتقارن یا جنگ ناهمطراز و ناهمگون وارد ادبیات نظامی جهان شد.

وی افزود: از سال 83 تاکتیک‌ها و توسعه نظامی ما نیز بر اساس فرهنگ جدید بسته شده و تمام تمرینات صحرایی و آموزش‌ها بر مبنای جنگ ناهمطراز و جنگ نامتقارن قرار گرفت.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به روش‌های دفاعی بیان داشت: هم‌اکنون 30 درصد تاکتیک ما را جنگ کلاسیک یا تاکتیک قدیم و 70 درصد جنگ نامتقارن به صورت تلفیقی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: هر یگان نظامی و هر نیروی مسلحی برای ایجاد بازدارندگی باید ساز و کاری را فراهم کند و طرح‌ریزی دقیقی داشته باشد که در این راستا طی چند سال گذشته نیروهای مسلح ارتش در زمینه پدافند لایه به لایه و پدافند در سطح تمرین داشته‌اند.

بیدادی خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش و تمرین، نسل جدید موشک‌ها، ماهواره‌ها، پهپادها و سلاح‌های استراتژیکی از دیگر عوامل بازدارنده‌ای هستند که در مقابله و رویارویی با دشمن به کار می‌آیند که کشور ما در این زمینه نیز روند سریعی را در پیش گرفته و همین امر باعث شده تا دشمنان ما فکر و طمع حمله به ایران را نداشته باشند.

وی با اشاره به وقایع اخیر و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: صهیونیست به خوبی می‌داند ضربه شستی که از حماس و گروه‌های مقاومت دریافت کرده گوشه‌ای از اقتدار ماست و در واقع از این موضوع احساس خطر می‌کند.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای قطع عقبه مقاومت، تغییر رژیم و ایجاد اختلاف در سوریه یادآور شد: تمام این اقدامات، حمله به غزه، فشار به حزب‌الله و... نشان از احساس خطر رژیم اشغالگر قدس است.

وی ادامه داد: اکنون صهیونیست در سراشیبی سقوط قرار گرفته و افکار عمومی جهان نسبت به آن تغییر رفتار پیدا کرده به طوری که در اروپا شاهد هستیم با وجود تمام مشکلات و ریاضت‌های اقتصادی مردم اروپا با تظاهرات به حمایت از مردم فلسطین و غزه به پا می‌خیزند و حمایت از مردم فلسطین تحت‌الشعاع هیچ موضوعی قرار نگرفته است.

بیدادی ابراز داشت: صهیونیست‌ها باید احساس خطر بیشتری کنند زیرا دیگر محور مقاومت، مقاومت چند سال پیش نیست و حتی پهپاد آنها تا عمق 170 کیلومتری اسرائیل نفوذ می‌کند.

وی افزود: نداشتن عمق استراتژیکی نیز اسرائیل را آسیب‌پذیرتر کرده به طوری که موشک‌های مقاومت هراس زیادی را در آن ایجاد کرد و در زمانی اندک پس از حمله گسترده به نوار غزه آتش‌بس با خواست اشغالگران برقرار شد.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان اینکه اسرائیل نفس‌های آخرش را می‌کشد، تأکید کرد: اشغالگران باید تغییر موضع جدی داده و به خواست مقاومت و مردم فلسطین و عموم جهان پاسخ بدهند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به بیداری اسلامی عنوان کرد: بیداری اسلامی موجی است که گستردگی دامنه آن هنوز ادامه دارد و زنگ خطری است که برای استکبار به صدا درآمده و اثرات خود را خواهد گذاشت.

بیدادی ابراز داشت: در دین اسلام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و ستم قیام کرد و اسرائیل نیز نمونه بارز ظلم و ستم است و همانطور امام راحل نیز فرمودند یک غده سرطانی است که در جهان اسلام ریشه دوانده و باید این غده سرطانی از بین برود.

وی ادامه داد: رفتار جدید و حملات به غزه در حقیقت اقدامات پیشگیرانه‌ای است که توسط اسرائیل صورت گرفت اما عقیده و خواست مردم و افکار عمومی جهان تغییر کرده و اکنون خود رژیم اشغالگر قدس نیز از این موضوع آگاه است که رو به زوال پیش می‌رود.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به آمادگی دفاعی ایران اظهار داشت: هم‌اکنون در بهترین شرایط آمادگی قرار داریم و در هیچ جای تاریخ و هیچ زمان و مکانی از مملکت ما نیروهای مسلح در این حد از آمادگی نبوده است.

وی اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت در حد بسیار ایده‌آلی قرار داریم و اگر غیر از این بود آمریکا و اسرائیل به خود این اجازه را می‌دادند که تهدیدات خود را علیه ایران عملی کنند و اکنون دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند این اجازه را به خودش بدهد که به ایران حمله کند.

بیدادی گفت: بسیاری از کارشناسان نظامی دنیا معتقدند که هیچ جنگ فیزیکی تا چند سال آینده رخ نمی‌دهد زیرا هم از لحاظ شروع، اداره و ادامه جنگ ناتوان هستند و هم وضعیت اقتصادی آمریکا این اجازه را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما به حدی از آمادگی رسیده‌‌اند که بازدارندگی 100 درصد ایجاد کرده‌اند، بیان داشت: این آمادگی و اقتدار و پا در رکاب بودن نیروهای مسلح است که حصار امنی برای مملکت ایجاد کرده است.

فرمانده تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می‌فرماید اگر شما طالب صلح هستید، همیشه آماده جنگ باشید، تصریح کرد: هر اندازه در راستای آمادگی رزمی تلاش کنیم باز هم کم است و نباید از این موضوع غافل بود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اجرای رزمایش‌های مختلف به اقتضای زمان و شرایط نشان از تداوم و استمرار آمادگی ماست و نیروهای مسلح همواره باید این آمادگی رزمی را حفظ کرده و ارتقا دهند.

انتهای پیام/89006/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول