اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه بهار:

بسیج امتداد فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: بسیج امتداد فرهنگ عاشورا است و دلیل زانو زدن و شکست دشمن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خاطر فرهنگ عاشورایی ماست.

بسیج امتداد فرهنگ عاشورا است

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ریشه و اساس بسیج از فرهنگ عاشورا برگرفته شده و هرچه داریم از عاشورا و امام حسین (ع) است.

وی افزود: اگر ملت ما در طول 33 سال گذشته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کردند ریشه‌اش در قیام عاشورا است و اگر شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با کفر جنگیدند و پیروز شدند و استکبار جهانی را به سرکردگی آمریکا و اسرائیل شکست دادند از امام حسین (ع) و یارانش الگو گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه امروز ما زنده به صحنه عاشورا هستیم و بسیج ما امتداد فرهنگ عاشورا است، عنوان کرد: دشمن در تمام زمینه‌های اقتصادی، نظامی، تجهیزات، فناوری و... قدرت دارد اما دلیل زانو زدن و شکست آن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خاطر فرهنگ عاشورایی ما است.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) است و اگر بخواهیم حرفی در این زمینه برای گفتن داشته باشیم باید از عاشورا درس بگیریم چراکه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گفته وی، هم‌اکنون بهترین امر به معروف و نهی از منکر در بعد سیاسی، اجتماعی و حتی دینی حمایت و پشتیبانی از ولایت و حفظ وحدت است.

فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: در جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که امروز نیاز جامعه ما است باید دست به دست هم دهیم تا با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، تلاش و کوشش مسئولان فقید نظام اسلامی و حمایت و ایستادگی و صبر ملت رشید اسلام در جنگ اقتصادی نیز سربلند و پیروز باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اظهار داشت: دیدار با ائمه جمعه شهرستان، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، نمایشگاه کتاب، یادواره شهدای فرهنگی، شبی با خاطرات شهدای بسیج، برگزاری مراسم عزاداری از جمله برنامه‌های اجرایی ما طی هفته بسیج است.

حسینی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته بسیج و تقارن آن با ماه محرم می‌توان به نشست‌های علمی و پژوهشی در خصوص چرایی قیام امام حسین (ع)، برگزاری مسابقات پیامکی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری برنامه عاشقان ولایت و برگزاری نشست بصیرتی بسیج هنرمندان اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در آیینه هنر، خاطره‌گویی، مسابقات قرآن، تجلیل از بسیجیان نمونه، تجلیل از زنان ایثارگر، اجرای صبحگاه مشترک دانش‌آموزی و‌ شرکت بسیجیان به صورت دسته‌جمعی و سازمان‌یافته در نماز جمعه را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

‌وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ عاشورا تصریح کرد: برگزاری مراسم تاسوعا و عزاداری دسته‌جمعی با کمک هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی ما در این هفته است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: از اهم برنامه‌های ما در هفته بسیج افتتاح پایگاه‌های مقاومت خواهران و برادران بهار و لالجین است.

انتهای پیام/89006/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول