اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زاهدان در مجلس:

سیستان نماد وحدت استان/ از همه استعدادهای بومی استفاده شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان نماد وحدت استان، مردم آن به لحاظ طایفه‌ای با هم به خوبی زندگی می‌کنند لذا باید از همه استعدادهای بومی استفاده شود.

سیستان نماد وحدت استان/ از همه استعدادهای بومی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، ناصر کاشانی در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل، اظهار داشت: در مورد سیستان و تاریخ سیستان جایی برای توضیح نیست، واقعاً جا دارد سیستان را به عنوان نماد وحدت در استان ذکر کنیم.

وی با بیان اینکه سیستان نماد وحدت استان است افزود: مردم سیستان به لحاظ مردمی و طایفه‌ای با هم به خوبی زندگی کرده و با هم روابط نسبی و سببی دارند که امیدورایم این وحدت را در تمام استان به صورت واقعی ببینیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اظهار خرسندی از تشکیل مجمع نمایندگان با اعضا کامل، خواستار تداوم این موضوع شد و در ادامه گفت: ریزگردها در سیستان مهم بوده و ما به عنوان نماینده استان و کشور از واقعیت وجود ریزگردها به علت خشکی هامون آگاهیم، ریزگردها علاوه بر مشکلات زیادی برای مردم سیستان، موجب انتقال آن به زاهدان هم شده که در این مورد تذکراتی به وزیر امور خارجه داده شده و امیدواریم این موضوع را به سرانجام برسانیم.

کاشانی با اشاره به اینکه تنها با بحث، کاری نمی‌شود، و بودجه، زیرساخت‌ها و مشوق‌ها را باید فراهم کنیم بیان داشت: ضمن لزوم تسهیل قوانین برای استان، باید از دیدگاه صرف امنیتی مرز خارج و گذرهای رسمی و گمرکات فعال را داشته باشیم، بروکراسی اداری باید حذف شود چون ما باید مشوق باشیم و وجود بروکراسی اداری موجب ورود پیدا نکردن مردم در این عرصه می‌شود.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد قاچاق سوخت تصریح کرد: باید از قاچاق سوخت به افغانستان جلوگیری شود، موضوع کسی که سوخت را با حجم بالا قاچاق می‌کند با فردی که با یک گالن 20 لیتری کشته می‌شود متفاوت است.

وی وحدت را لازمه همه کارها دانست و به ضرورت به‌کارگیری از همه استعدادهای بومی اشاره کرد و گفت: وحدت در همه ارکان باید باشد، در گذشته نیروهای بلوچ ژاندارم و مرزدار این منطقه بوده‌اند و استفاده از نیروهای بومی بلوچ در همه جای استان باید وجود داشته باشد.

کاشانی رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ستودنی دانست و این ارگان را مظهر قدرت نظام خواند و افزود: سپاه پاسداران در بحث اشتغال بومی قوم بلوچ رویکرد خوب و قابل تشکری داشته است، امیدواریم این راهبرد مفید را در همه عرصه‌ها ببینیم.

انتهای پیام/75002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول