اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شیروان:

95 پایگاه سنجش بینایی کودکان شیروانی را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیروان گفت: 95 پایگاه برای اجرای طرح سنجش بینایی کودکان این شهرستان سازماندهی شده‌اند.

95 پایگاه سنجش بینایی کودکان شیروانی را انجام می‌دهند

خلیل امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از این میزان 80 پایگاه خانه‌های بهداشت و 15 پایگاه مهدهای خصوصی توسط بیش از 100 نفر از نیروهای آموزش‌دیده این اداره، کار سنجش بینایی را در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بر عهده دارند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار نفر کودک زیر پوشش طرح بینایی‌سنجی قرار گیرند.

امیری تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار و 800 کودک مورد سنجش قرار گرفته بودند که 325 نفر آنان مشکوک به کم‌بینایی شدند که به مراکز متخصص چشم پزشکی معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیروان اظهار کرد: از این میزان دو نفر نیاز به عمل جراحی داشته که برای عمل آنان 600 هزار تومان و برای خرید 30 عینک دیگر و متعلقات آن 600 هزار تومان دیگر اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شرکت 15 مهد کودک فعال با بیش از 900 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی شیروان تفاوت این طرح را نسبت به سال گذشته و خرید دستگاه آمبلیوپی دانست که اسامی کودکان 2 ـ 3 ساله توسط دستگاه غربالگری بینایی، سنجش می‌شوند و کودکان 6 ـ 4 سال با تابلوی E چارت مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: برای کودکان نیازمند هیچ‌گونه هزینه‌ای در قبال سنجش دریافت نمی‌شود و همچنین علاوه بر آن تمام هزینه‌های تهیه شیشه، فرم، عینک و هزینه‌های جراحی رایگان است.

انتهای پیام/63002/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول