اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

رسالت مجالس حسینی باید و نباید‌هایی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:‌ رسالت مجالس حسینی بایدها و نبایدهایی دارد و در این مجالس نباید افراط و تفریط کرد.

رسالت مجالس حسینی باید و نباید‌هایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مجالس حسینی باید و نبایدهایی دارد و در این راستا باید به رنگ خدایی در هیئت‌های مذهبی توجه شود.

آفتابی تصریح کرد: در مجالس امام حسین(ع) مسیری برویم که راه خدا در آن است و این دهه برای مقابله با هوای نفس فرصت مناسبی است.

وی افزود: توجه به اهداف آفرینش انسان در مجالس سید‌الشهدا(ع) از مواردی است که باید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این مجلس نباید افراط و تفریط کرد زیرا آنچه که در عاشورا رخ داد، احیای دین مبین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به برخی رقابت‌های منفی در بین بعضی از هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: این مسئله باعث گرفتاری است و ضررهایی به اهداف مجالس می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز حوادث عاشورایی در گوشه گوشه دنیا رخ می‌دهد، گفت‌:‌ رویارویی دو جریان حق و باطل همواره وجود دارد و شور و شعور در مجالس امام حسین پیداست و باید مواظب توطئه‌های دشمن برای رخنه کردن در اندیشه‌های این مجالس بود.

آفتابی در ادامه به تشکیل هیئت عزاداری هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری انتظار اشاره کرد و گفت: این هیئت در این دهه و در روز عاشورا مراسمات مربوطه را برگزار می‌کند و در طی ماه محرم 40 تعزیه در کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس، شعرخوانی عاشورایی، همایش شیرخوارگان حسینی و برپایی نمایشگاه مد و لباس را از فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول