اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیلم خبر داد

اجرای برنامه یکسان‌سازی تجهیزات خانه‌های بهداشت در دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دیلم از اجرای برنامه یکسان‌سازی و ساماندهی چیدمان وسایل و تجهیزات خانه‌های بهداشت توسط کارشناسان گسترش شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

اجرای برنامه یکسان‌سازی تجهیزات خانه‌های بهداشت در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسین ناصری صبح امروز در بیست و سومین نشست مدیریتی شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: برای داشتن پایشی هدفمند و تأثیرگذار باید کارشناسان تسلط علمی کافی بر برنامه‌ای که می‌خواهند پایش کنند، داشته باشند.

وی توجه به شرایط مکانی وزمانی و فردی، استفاده از ابزار مناسب نظیر داشتن چک لیست پایش، داشتن قدرت ارتباط مناسب و مؤثر با بهورز یا کاردان، حفظ حرمت‌ها و شرایط اداری در هنگام بازدید و پرهیز از کلی‌گویی در مطالب را از نکات برجسته و مهم مدیریتی در مبحث پایش‌های محیطی عنوان کرد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم ارائه نکات آموزشی کلیدی، پایش فعالیت‌های بهورز یا کاردان در محیط، نوشتن گزارش کامل از روند بازدید، توجه به پایش قبلی و بررسی آن،خواستن پسخوراند از بهورز، بررسی مهارت‌های عملی بهورز و ارائه راهکارهای مناسب را از دیگر نکات مدیریتی در هنگام پایش‌های محیطی کارشناسان عنوان کرد. 

ناصری نگهداری و حفظ نقاط قوت روند پایش‌های فعلی را مهم دانست و از کارشناسان ستادی خواست تا روی نقاط ضعف پایش‌ها نیز برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی از وضعیت نابسامان چیدمان وسایل در مراکز بهداشتی درمانی گلایه کرد و اظهار داشت: از این پس کارشناسان ستادی در هنگام بازدید از مراکز بهداشتی درمانی باید حتماً چیدمان وسایل و تجهیزات را پایش و ارزیابی کنند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم از اجرای برنامه یکسان سازی و ساماندهی چیدمان وسایل و تجهیزات خانه‌های بهداشت توسط کارشناسان گسترش شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

وی همچنین از تغییر شیوه پایش‌های محیطی تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده خبر داد.

در ادامه این نشست کارشناسان ستادی آشنایی با مشکلات خانه‌های بهداشت، بهتر شدن روند پایش‌ها، هماهنگی و همکاری خوب امور نقلیه با واحدها، همراه بودن کاردان با کارشناس در بازدیدها، ارجاع پسخوراندها، تنوع بازدیدها و ارتباط خوب کارشناس با بهورز را از جمله نقاط قوت پایش‌های محیطی عنوان کردند.

آنان همچنین تکراری بودن بازدیدها، عدم رفع مشکلات بازدیدهای قبلی، پرداختن کارشناس به جزئیات در هنگام بازدید و عدم بازدید از روستاهای قمر را از جمله نقاط ضعف موجود در روند پایش‌ها بیان کردند.

لازم به یادآوری است پایش‌های ستادی تمام بازدیدهای کارشناسان ستادی از روند اجرای برنامه‌های بهداشتی در مراکز و خانه‌های بهداشت و نظارت بر چیدمان وسایل، نظم و انظباط اداری، نظافت محیط و ارزیابی عملکرد بهورز و کاردان در محیط را شامل می‌شود.

در ادامه این نشست از تلاش‌ها و زحمات اسماعیل طاهری‌نیا مسئول فن‌آوری اطلاعات شبکه در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد و مهدی دامشی به عنوان مسئول جدید فن‌آوری اطلاعات شبکه بهداشت دیلم معرفی شد.

انتهای پیام/66007/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول