اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ملارد در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس:

عمده فعالیت‌های بسیج در شرایط امروز فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ملارد گفت: در حال حاضر عمده فعالیت‌های شجره طیبه بسیج حول موضوعات فرهنگی و با هدف مقابله با تهاجم غرب انجام می‌شود.

عمده فعالیت‌های بسیج در شرایط امروز فرهنگی است

علی قدیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب پس از آنکه نتوانستند از طریق نظامی به ملت ایران ضربه زده و هشت سال دفاع مقدس را تجربه کردند، توطئه‌های خود را از حوزه نظامی به فرهنگی تغییر دادند.

وی تصریح کرد: هدف آنها تضعیف باورها و اعتقادات دینی و معنوی ملت ایران به ویژه نسل جوان است تا بتوانند مقاصد شوم خود را علیه انقلاب اسلامی با آسودگی خیال دنبال کنند.

* غربی‌ها در شناخت ملت ایران عاجز هستند

فرمانده سپاه ناحیه ملارد با اشاره به اشتباهات استراتژیک غرب در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: علت اصلی این شکست‌های پی در پی این است که غربی‌ها در شناخت ملت ایران عاجز و ناتوان هستند.

قدیری تاکید کرد: ملت ایران با داشتن روحیه ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی و بهره‌مندی از الگویی چون قیام عاشورای حسینی (ع) هرگز در برابر زورگویی دشمنان سر تعظیم فرود نمی‌آورند و این همان نقطه‌ای است که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی ملت ایران از درک و تحلیل آن عاجز می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در ملارد مبنی بر اینکه برای مقابله قاطع با تهاجم فرهنگی دشمنان و مصون نگاه داشتن ذهن نسل جوان چه طرح‌هایی توسط سپاه ملارد طراحی و اجرا می‌شود؟ گفت: خط و مشی اصلی فعالیت‌های بسیج و سپاه در سراسر کشور از سوی ولی امر مسلمین رهبری معظم انقلاب اسلامی طراحی، تدوین و ابلاغ شده است که ما نیز در همین چارچوب فعالیت خود را انجام می‌دهیم.

قدیری با تاکید بر اینکه بر اینکه امروز دشمنان نقاب عوض کرده و به دنبال شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران هستند، گفت: بنابراین ما نیز باید با افزایش بصیرت و هوشیاری خود در برابر این تهاجم ناجوانمردانه همچون دوران دفاع مقدس ایستادگی کنیم.

وی افزود: برای بصیرت‌افزایی مردم به ویژه نسل‌های سوم و چهارم شجره طیبه بسیج نقش فعال و تاثیرگذاری داشته و دارد و امروز به دلیل شرایط حساس کشور بالاخص در حوزه فرهنگی، اکثر برنامه‌ها و فعالیت بسیج حول محور فرهنگی طراحی و اجرا می‌شود.

* فعالیت گسترده حلقه‌های صالحین در ملارد

فرمانده سپاه ناحیه ملارد ادامه داد: در همین راستا طرحی تحت عنوان حلقه‌های صالحین طی سال‌های اخیر در سراسر کشور اجرا می‌شود که خوشبختانه سپاه و بسیج ملارد در اجرای گسترده و تاثیرگذار این طرح عملکرد مثبت و قابل قبولی دارند.

قدیری گفت: از ابتدای تشکیل حلقه‌های صالحین در ملارد، فعالیت‌های فرهنگی بسیار با ارزشی توسط اعضای این حلقه‌ها در ملارد طراحی و اجرا شده است که این فعالیت‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شوند.

وی تاکید کرد: بنابراین در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در ملارد توسط بسیج و سپاه انجام می‌شود، می‌توان به تشکل حلقه‌های صالحین و عملکرد آنها اشاره کرد.

قدیری بیان داشت: محور اصلی فعالیت این حلقه‌ها در حوزه بصیرت‌افزایی و اطلاع‌رسانی مردم بالاخص نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است.

* تشریح مداوم اهداف و نقشه‌های دشمنان برای بسیجیان ملارد

وی ادامه داد: برای اینکه حلقه‌های صالحین بتوانند وظائف خود را در حوزه بصیرت‌افزایی با تاثیرگذاری مطلوب انجام دهند، دوره‌های آموزشی مداومی برای اعضای این حلقه‌ها در نظر گرفته شده و در هر دوره سه ماهه، آخرین اهداف و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی برای بسیجیان ملارد و اعضای حلقه‌های صالحین تدوین و تشریح می‌شود.

* لزوم آموزش استفاده صحیح از اینترنت برای جوانان و نوجوانان

فرمانده سپاه ناحیه ملارد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین ابزار غربی‌ها برای تاثیرگذاری منفی بر فرهنگ جوامع مختلف، رسانه‌ها و اینترنت است، گفت: کشورهای استکباری و استعمارگر دیگر برای غارت منابع ملت‌های مستقل دست به لشگرکشی نمی‌زنند و تلاش می‌کنند تا اعتقادات و باورهای مذهبی و دینی ملت‌ها را سست و متزلزل کنند.

قدیری ادامه داد: هم‌اکنون هزاران سایت اینترنتی، ماهواره و رسانه‌های تحت سلطه و نفوذ لابی‌های صهیونیستی به شدت در تلاش هستند تا بتوانند بر ذهن و افکار جوانان مسلمان از جمله در ایران تاثیر منفی بگذارند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با این دسیسه‌ها ما نیز باید از ابزارهای مناسب استفاده کنیم و با بهر‌مندی از رسانه‌های صوتی، تصویری، مکتوب و بالاخره مجازی به مقابله با توطئه‌های غرب برویم.

فرمانده سپاه ناحیه ملارد افزود: در همین راستا طرح‌هایی را با هدف اصلاح نحوه استفاده جوانان و نوجوانان توسط بسیج و سپاه ملارد در دست اجرا است و برای تحقق این مهم خانواده‌ها نیز باید پیشقدم باشند.

قدیری بیان داشت: به هر حال اعضای حلقه‌های صالحین، بسیجیان فعال و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت به حضور در شبکه مجازی تشویق شده و هر کدام از این افراد با راه‌اندازی وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی به مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان می‌پردازند.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که صرف رسانه و اینترنت منفی نیست و باید نحوه استفاده از این ابزارها را اصلاح کنیم که برای این منظور نیز توسط نیروی مقاومت بسیج ملارد برنامه‌های ویژه طراحی شده است.

* برگزاری نشست‌های تخصصی سیاسی در ملارد

فرمانده سپاه ملارد متذکر شد: از سوی دیگر به طور مرتب و برنامه‌ریزی شده، نشست‌های تخصصی با موضوعات و محورهای سیاسی در پایگاه‌های مقاومت و ناحیه‌های مختلف سپاه تشکیل می‌شود که هدف اصلی از اجرای این برنامه، تشریح آخرین موضع‌گیری‌ کشورهای خارجی علیه نظام، برنامه‌های آنها در حوزه تضعیف ملت ایران و براندازی نرم و بالاخره تشریح فعالیت‌های مخرب بدخواهان داخلی است.

* تا آخرین نفس برای دفاع از ولایت مبارزه می‌کنیم

فرمانده سپاه ناحیه ملارد همچنین از آمادگی کامل نیروهای بسیج و سپاه این شهرستان خبر داد و گفت: حفظ منافع اسلام و انقلاب و حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌ای است که ولی امر مسلمین بر عهده شجره طیبه بسیج قرار داده‌اند.

قدیری در پایان تاکید کرد: با تمام توان برای تحقق رهنمودهای معظم‌له تلاش می‌کنیم و خوشبختانه این امر به دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی اثبات شده که ملت ایران به ویژه بسیجیان تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس در راه ولایت مبارزه کرده و هرگز دست از دامان رهبری برنمی‌داریم.

انتهای پیام/64001/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول