اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد

آغاز فعالیت شاخه استانی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران در اردبیل

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از آغاز فعالیت رسمی شاخه استانی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران در اردبیل خبر داد.

آغاز فعالیت شاخه استانی انجمن ملی سیب‌زمینی ایران در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پور‌سلیمان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این شاخه در استان اردبیل اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل و اتحادیه صادر کنندگان محصولات کشاورزی در پیگیری مسائل مربوط به کشاورزی بسیار فعال و عملکردشان ستودنی است و فعال شدن شاخه استانی انجمن ملی سیب‌زمینی نیز مطمئناً در توسعه کشاورزی استان موثر خواهد بود.

وی تدوین سند راهبردی برای توسعه کشاورزی استان را ضروری خواند و یادآور شد: با تدوین و اجرای این سند می‌توان توسعه کشاورزی را به صورت علمی توسعه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: استان اردبیل به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های استثنایی در بخش کشاورزی می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه کشاورزی سایر استان‌ها باشد.

محمدرحیم نیازی، اهمیت استراتژیکی سیب‌زمینی را یاد آورشد و گفت: در سایه همت و تلاش کشاورزان، کشور در محصول سیب‌زمینی خود کفا شده، اما تولید اضافی آن کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول اضافه کرد: فراهم کردن بستر لازم برای صادرات، افزایش کیفیت تولید و حمایت جدی از کشاورزان می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی تولید این محصول را رفع کند.

دبیر انجمن ملی سیب‌زمینی ایران با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر اتاق اردبیل و اتحادیه صادر کنندگان تولیدات کشاورزی عنوان کرد: اردبیل دومین استانی است که شاخه انجمن در آن راه‌اندازی می‌شود و با توجه به شرایط مهیا شده در ا ردبیل مطمئناً شاخه اردبیل بازوی قوی برای انجمن ملی سیب‌زمینی خواهد بود.

نیازی، کشاورزی اردبیل را از لحاظ توسعه کمی روبه رشد خواند و بیان داشت: برای اقتصادی کردن فرآیند تولید باید توسعه کیفی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتحادیه صادرکنندگان تولیدات کشاورزی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اتحادیه و پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی شاخه استانی انجمن گفت: کشاورزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند اما اتحادیه برای رفع این مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکرده و توانسته است بخشی از مشکلات را نیز رفع کند.

رسول رضائیان با اشاره به نقش تولید در اقتصاد کشور یادآور شد: کشاورزان در سنگر تولید همیشه در خط مقدم بوده‌اند و اگر مورد حمایت جدی قرار گیرند مطمئناً در شکوفاتر شدن اقتصاد و خود کفائی کشور نقش پررنگ‌تری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این مراسم عباد قضایی از فعالان بخش کشاورزی استان به عنوان رئیس انجمن‌ سیب‌زمینی دراردبیل اعلام شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول