اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدن خبر داد

تولید 120 هزار تن سیب زمینی در فریدن / قیمت خرید رضایت بخش نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدن گفت: شهرستان فریدن در سال زراعی 120 هزار تن سیب زمینی تولید کرده که این مقدار بیش از مورد نیاز است و باید بازار فروش و مصرف سیب زمینی توسعه پیدا کند.

تولید 120 هزار تن سیب زمینی در فریدن / قیمت خرید رضایت بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر هادی صبح امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته این شهرستان اشاره و با بیان اینکه شهرستان فریدن در نقطه ارتباطی چهار استان با آب و هوای سرد و شغل دامپروری و کشاورزی قرار دارد، اظهار کرد: در این شهرستان پنج قوم در کنار هم، بدون داشتن مشکلات قومیتی در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فریدن در سال 1326 تبدیل به شهر شده است، افزود: داران، بوئین و میاندشت و افوس سه شهر مهم این شهرستان و دارای 9 دهستان نیز است.

فرماندار فریدن تصریح کرد: منطقه گردشگری افوس یکی از مناطق بسیار زیبایی است که مورد تایید اداره کل گردشگری استان قرار گرفته است.

وی به خدمات صورت گرفته در این شهرستان در طی دولت خدمتگذار اشاره کرد و گفت: انقلاب بزرگی در امر گازرسانی در شهرستان فریدن رخ داده است، چنان که 63 روستاهای این شهرستان طی یک روز گازکشی شده و به صورت کامل تا بهمن ماه این شهرستان گازرسانی می‌شود.

* رتبه نخست شبکه آبیاری بارانی در فریدن

هادی با اشاره به اینکه هشت درصد اعتبارات هر شهرستانی برای تملک و دارایی هر شهرستانی برای طرح هادی می‌رود، ادامه داد: این شهرستان در حوزه توسعه و آبخیزداری و اجرای شبکه آبیاری بارانی رتبه نخست استان را با توجه به قطب کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: 12 میلیارد تومان در سال 91 اعتبار شبکه آبیاری روستایی با توجه به کمبود آب انجام شده است.

فرماندار فریدن در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به احداث مجتمع گلخانه‌ای با اعتبار دو میلیارد تومانی خبر داد و افزود: شبکه آب‌رسانی تصفیه‌خانه بوئین و میاندشت پیشرفت 90 درصدی دارد که امید می‌رود این تصفیه‌خانه بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

* ساخت بزرگ‌ترین کلینیک غرب استان در فریدن

وی همچنین ساخت بیمارستان شهید رجایی این شهرستان را از مصوبات ریاست جمهوری بر شمرد و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مرکز کلینیک غرب در فریدن ساخته می‌شود.

هادی تاسیس دانشگاه پیام نور فریدن را از مصوبات دولت دانست و اظهار کرد: ساختمانی برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شد که این ساختمان به دلیل عدم وضعیت مناسب هنوز آماده بهره‌برداری نیست.

وی افزود: این ساختمان 5 هزار مترمربع مساحت دارد که با توجه به اینکه امکان استفاده از آن نیست و با ساختمانی دیگر که نیمه‌کاره است، تعویض می‌شود.

* فریدن هنوز سند توسعه و پیشرفت رسمی ندارد

فرماندار فریدن در بخشی از صحبت‌های خود به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان هنوز نتوانسته است سند توسعه پیشرفت را به صورت رسمی و قانونی تدوین کند.

وی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را بیکاری برشمرد و تصریح کرد: به دلیل اینکه بیشتر مردم این شهرستان کشاورز هستند و مقطعی کار می‌کنند، بیکار نیز دارند.

* صادرات 100 تنی سیب زمینی به کشورهای هم‌جوار و استان‌های کشور

هادی به کشت 120 هزار تنی سیب زمینی در فریدن اشاره و اظهار کرد: سیب زمینی فریدن و فرآورده‌‌های آن به عنوان یک صنعت است که با توجه به کشت زیاد آن و جلوگیری از هدررفت این محصول در سال جاری جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استان تشکیل و تصمیم‌گیری شد.

وی گفت: سال گذشته 100 تن سیب زمینی برای سایر استان‌ها و نیز کشورهای همجوار صادر شد.

فرماندار فریدن کشت سیب زمینی را یک عرصه رقابتی بین استان اصفهان با برخی از استان‌ها برشمرد و افزود: کشاورزان این شهرستان با توجه به اینکه سیب زمینی به قیمت کم خریداری می‌شود، مانع خروج سیب زمینی از شهرستان می‌شوند.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز استان و شناسایی معادن سنگ و فلزات را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول