اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

نهادهای فرهنگی برای اشاعه امر به معروف بکوشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هنوز امر به معروف این واجب الهی به نحو شایسته در جامعه اسلامی مورد توجه لازم قرار نمی‌گیرد، بر فعالیت همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی برای اشاعه بیشتر آن تاکید کرد.

نهادهای فرهنگی برای اشاعه امر به معروف بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر که اساس سایر فرایض دینی است باید با فرهنگ‌سازی درست در بین آحاد مردم نهادینه شود.

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب و مذهب ما از چنان اهمیتی برخوردار است که همیشه به عنوان یک اصل باید مطرح بوده و همگان به آن پایبند باشند.

روحانی‌نیا به نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و از مهم‌ترین ثمرات و نتایج آن را شامل ایجاد امنیت، اقامه سایر واجبات، سربلندی جامعه اسلامی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نظارت همگانی بر امور دانست.

وی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ترک شود، سایر فرایض هم مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: جامعه‌ای که مردم آن به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت قائل می‌شوند، جامعه زنده و فعالی است که در قبال دیگران و سرنوشت آن‌ها احساس تکلیف می‌کند.

وی اظهار کرد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، توجه عملی و پایبندی به ارزش‌ها بیشتر و گناهان در آن کمتر دیده‌ می‌شود.

روحانی‌نیا گفت: جامعه‌ای که در آن همه افراد نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت و دلسوزی دارند، در مسیر فلاح و صلاح حرکت می‌کند و کمتر دچار رخوت می‌شود.

وی به برکات مختلف انقلاب مقدس اسلامی اشاره کرد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها را احیای دوباره امر به معروف و نهی از منکر دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هنوز این واجب الهی به نحو شایسته در جامعه اسلامی مورد توجه لازم قرار نمی‌گیرد، بر فعالیت همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی در اشاعه بیشتر آن تاکید کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر همانند سایر واجبات است و لذا همه افراد باید خود را به انجام آن مسئول بدانند و برای فرهنگ‌سازی این فریضه تلاش کنند.

روحانی‌نیا با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) هدف از قیام درس‌آموز خود را تحقق امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرده‌اند، گفت: ماه محرم فرصت خوبی برای تبیین ابعاد این فریضه و گسترش آن در جامعه و بین مردم است.

وی از همه وعاظ و مبلغان دینی خواست تا از فرصت مجالس حسینی در ماه محرم برای بیان ثمرات و نتایج اجرای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

انتهای پیام/63001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول