اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تحیقیقات و نوآوری ناجا خبر داد

برگزاری 15 همایش استان‌شناسی، نظم و امنیت در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تحیقیقات و نوآوری ناجا از برگزاری تعداد 15 همایش استان‌شناسی، نظم و امنیت در استان‌های مختلف کشور طی سال آینده خبر داد.

برگزاری 15 همایش استان‌شناسی، نظم و امنیت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد قصری ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی«خراسان جنوبی، نظم و امنیت» اظهار کرد: سابقه خراسان جنوبی و دانشگاه‌های این استان در زمینه برگزاری همایش‌های امنیتی بسیار خوب و درخشنده است.

وی با بیان اینکه همزمان با همایش ملی «خراسان جنوبی، نظم و امنیت» سه همایش کرمان‌شناسی، اصفحان‌شناسی و یزدشناسی در دستور کار است، تصریح کرد: نتایج و ماحصل این همایش‌ها در بهتر برگزار کردن همایش‌های بعدی نیروی انتظامی بسیار مثمرثمر واقع می‌شود.

رئیس سازمان تحیقیقات و نوآوری ناجا یادآور شد: اگر چه خراسان جنوبی محروم است ولی بالندگی و رشد در همین مناطق محروم رقم می‌خورد و خراسان جنوبی در تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص و سبقه علمی کارنامه خوبی دارد.

قصری با اشاره به همایش کویرشناسی و امنیت که در خراسان جنوبی برگزار شده است، افزود: نیروی انتظامی خراسان جنوبی به نمایندگی از استان‌های کویری کشور میزبانی این همایش را بر عهده گرفت که در این همایش تمامی مباحث امنیتی از قیبل فرصت‌ها و تهدیدهای کویر مورد بررسی و کار تحقیقاتی قرار گرفت و نتایج مطلوبی را برای تامین امنیت در کویرهای کشور به دنبال داشت.

وی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی‌شناسی یک وظیفه ذاتی است که این مهم در این همایش محقق می‌شود و تحقیقات و مطالعات مختلف ارائه شده در این همایش بسترهای خوبی را برای شناساندن و معرفی استعدادها، نیازها و مباحث تامین این استان فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان تحیقیقات و نوآوری ناجا با بیان اینکه هم‌اکنون برگزاری تعداد 15 همایش استان‌شناسی، نظم و امنیت در استان‌های مختلف کشور طی سال آینده در دستور کار است، گفت: تمامی این همایش‌ها از نظر شکل و ساختار همانند همین همایش "خراسان جنوبی، نظم و امنیت" هستند.

قصری با اشاره به اینکه برای کاربردی‌تر شدن این همایش باید همانند یک لوزی برای آن  چهار ضلع تشکیل دهیم، یادآور شد: هر کدام از این اضلاع باید با دقت و تلاش مضاعف مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ضلع شمالی این لوزی و همایش باید به وضعیت جغرافیای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و انسانی خراسان جنوبی اختصاص یابد.

رئیس سازمان تحیقیقات و نوآوری ناجا اضافه کرد: ضلع جنوبی این لوزی باید به جغرافیای جرم، ضلع غربی به کتاب‌نامه خبرگان انتظامی استان و ضلع غربی نیز به فهرست خبرگان علمی انتظامی خراسان جنوبی اختصاص داده شود.

قصری بر تهیه نقشه جرم‌شناسی این استان تاکید کرد و افزود: با این نقشه مشخص‌ می‌شود میزان جرم در هر کدام از مناطق و شهرستان‌های خراسان جنوبی در چه وضعیتی است و برنامه‌ها را بر اساس میزان جرایم تدوین کنیم.

وی، برگزاری میزگردها و نشت‌های تخصصی به منظور برگزاری بهتر این همایش را مهم دانست و گفت: انجام دادن اقداماتی به منظور تهیه جغرافیای محیطی و نظامی در این استان بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول