اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان خبر داد

تأمین اعتبار بازسازی 5 درصد حوادث استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: تاکنون تنها پنج درصد اعتبارات بازسازی خرابی‏های ناشی از حوادث در این استان تأمین شده است.

تأمین اعتبار بازسازی 5 درصد حوادث استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، احمد طاهری پیش از ظهر امروز در نشست مدیران بحران استان‏های معین شرق تهران و شمال کشور که با حضور معاون وزیر کشور، مدیرکل بحران استان‏ تهران، شماری از مسئولان کشوری، سایر اعضای کارگروه بحران شهرستان‏های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، تهران و استان سمنان در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه پیشگیری و پیش‏بینی مدیریت بحران تعاملات کمتری بین سمنان و استان‏های هم‏جوار وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که تعاملی بین مدیران بحران این مناطق وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان مدیریت بحران کشور سرمایه‏‌گذاری ویژه‌‏ای در زمینه پیشگیری و پیش‌‏بینی صورت داده است.

طاهری اضافه کرد: بر اساس برآورد مدیریت بحران استان سمنان تاکنون تنها پنج درصد اعتبارات بازسازی خرابی‏های ناشی از حوادث در این استان تأمین شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان افزود: از این رو، اهتمام در امر پیشگیری و پیش‏‌بینی باید بیش از امور مقابله مورد توجه قرار گیرد.

* رفع مشکلات جاده‌‏ای در زمستان دشوار است

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان با اشاره به دشواری‏های رفع مشکلات جاده‌‏ای در زمستان گفت: موضوع پیش‌‏بینی و پیشگیری در زمینه مدیریت بحران راه‏های دسترسی درون استانی و منطقه‌‏ای نیز امری مهم تلقی می‏شود.

وی تصریح کرد: بدون شک رفع مشکلات در راه‏ها به هنگام بارش نزولات آسمانی کار بسیار دشواری است.

طاهری اضافه کرد: در بحران جاده‌‏ای 90 درصد سرمنشأ مشکلات به شرایط آب و هوایی و اقلیمی باز می‏گردد که این موارد قابل پیش‌‏بینی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان افزود: استفاده از پیش‏‌بینی‏‌های هواشناسی، اقدامی اجرایی در سطح بین‏‌الملل است و مدیران بحران منطقه نیز می‏توانند از ظرفیت مناسب سازمان هواشناسی بهره‏‌مند شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات مالی در این استان و کشور خاطرنشان کرد: مدیریت بحران در نقاط مختلف کشور و استان سمنان به دلیل مشکلاتی در مباحث تملک و سرمایه‌‏ای و تزریق کم دچار خلل شده‏‌اند.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که روزهای گذشته از راهدارخانه‏‌های استان سمنان انجام شد، هنوز مشکل کمبود سوخت در این مراکز رفع نشده است.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول