اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه:

رسانه‌ها برای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز گام بردارند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه گفت: رسانه‌ ملی باید با تولید سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی و برگزاری میزگردهای متشکل از قشرهای مختلف جامعه در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی گام بردارند.

رسانه‌ها برای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز گام بردارند

حجت‌الاسلام سیدمهدی قرشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پرستش و عبودیت موجودی فناناپذیر از همان ابتدای آفرینش انسان در تمام کره خاکی وجود داشته است و در دین اسلام این نیاز به صورت نمادی نماز که یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است، تجلی پیدا می‌کند.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه افزود: نماز یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است.

وی با اشاره به جایگاه والای نماز و ترویج آن در کشور توسط رسانه‌های مجازی و مکتوب، ادامه داد: توجه رسانه‌های مجازی و مکتوب به جایگاه نماز به ویژه به صورت جماعت و در روز جمعه، با به‌کارگیری تبلیغات و اطلاع‌رسانی باید انجام گیرد تا هیچ‌گونه خلایی در رابطه با تأمین نیازهای معنوی جوانان و نوجوانان به وجود نیاید.

قرشی با بیان اینکه نادیده‌گرفتن و سبک شمردن نماز می‌تواند اولین گام فقر معنوی در افراد و زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های روحی ـ روانی و تمایل به مذاهب پوچ، بی‌اساس و خطرناک باشد، اضافه کرد: رسانه‌ ملی باید با تولید سریال‌ها و فیلم‌های مذهبی، میزگردهای متشکل از قشرهای مختلف جامعه و بهره‌گیری از چهره‌های محبوب و قهرمان در برنامه‌های اجرایشان به صورت غیرمستقیم، در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ نماز و نمازخوانی گام بردارند.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه کسب آرامش درونی و موفقیت‌های چشمگیر جوانان مقید به نماز و واجبات دین اسلام را از برکات این فریضه مهم بیان داشت و تصریح کرد: رسانه‌ها باید در ارتباط با جایگاه نماز به عنوان رمز موفقیت بزرگان و اندیشمندان اسلامی و عامل موثر در بازدارندگی جامعه از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی و افتراق در بین مسلمانان، با تولید برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی نقش بسیار مؤثری را در رسیدن به این هدف داشته باشند.

قرشی نقش مدارس را در جذب جوانان به نماز و توسعه فرهنگی کشور بسیار مؤثر عنوان کرد و اذعان داشت: اولین آجر پیرامون نماز در نهاد خانواده گذاشته می‌شود که این امر توسط مدرسه و برنامه‌های آموزش آن‌ها می‌تواند ترغیب یا تضعیف شود زیرا بیشترین وقت و قسمت عمده ذهن او درگیر مدرسه، رفتار و منش افراد حاضر در آن است.

قائم‌مقام نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه نقش مساجد و متولیان آن در شناساندن جایگاه نماز به جوانان و نوجوانان و داشتن یک تصور درست و معنوی از حضور در مسجد غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: در راستای رونق گرفتن نمازجمعه و جماعت، مساجد می‌توانند در جهت تشویق جوانان به حضور در آیین‌های عبادی، اجتماعی و معرفی کانون‌های فعال مساجد نقش مهمی ایفا کنند.

انتهای پیام/ 61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول