اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی:

تعداد دام در آذربایجان‌غربی 2 برابر ظرفیت مراتع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: میزان دام سبک و سنگین آذربایجان‌غربی دو برابر بیشتر از ظرفیت مراتع استان است.

تعداد دام در آذربایجان‌غربی 2 برابر ظرفیت مراتع است

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: میزان کل مراتع استان 2 میلیون و 668 هزار و 124 هکتار است که شامل مراتع غنی، متوسط، فقیر و اراضی فاقد پوشش و تپه‌های ماسه‌ای است.

وی مراتع نیمه متراکم یا متوسط را بیشترین میزان مراتع آذربایجان‌غربی اعلام و خاطرنشان کرد: 40 درصد از مراتع استان، مراتع نیمه متراکم هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی افزود: 21 درصد از مراتع استان خوب، 32 درصد ضعیف و هفت درصد شامل بیابان و اراضی فاقد پوشش است.

پیرمرادی با بیان اینکه 846 فقره طرح مرتع‌داری در آذربایجان‌غربی تهیه شده است، تصریح کرد: در این راستا 412 طرح مرتع‌داری واگذار شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به میزان اعتبار واگذار شده برای احیای مراتع استان، گفت: در سال جاری 4 هزار و 294 میلیون ریال برای احیای مراتع آذربایجان‌غربی اعتبار واگذار شده است که این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته 883 میلیون ریال کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی تعداد دام موجود در آذربایجان‌غربی را بیش از ظرفیت مراتع استان اعلام کرد و افزود: نسبت دام موجود در مراتع به دام مجاز دو است.

وی ادامه داد: تعداد دام موجود در مراتع استان 5 میلیون و 946 هزار و 659 واحد دامی است در حالی که تعداد دام مجاز در مراتع استان 2 میلیون و 712 هزار و 629 واحد دامی است.

انتهای پیام/61001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول