اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

گیلان بزرگ‌ترین صادرکننده کیوی در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت: گیلان یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده کیوی در کشور است.

گیلان بزرگ‌ترین صادرکننده کیوی در کشور است

هادی تیزهوش‌تابان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به توانمندی‌های گیلان در امر تولید و صادرات محصولات کشاورزی، اظهار کرد: گیلان 92 درصد چای کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید چای در گیلان کاملا سالم و ارگانیک است، افزود: تولید 44 درصد برنج کشور نیز در گیلان انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان در کیفیت برنج دارای رتبه نخست کشوری است، تصریح کرد: در تولید محصول فندق نیز رتبه نخست را دارد ضمن اینکه ابریشم و کنف نیز تولید می‌شود.

وی گیلان را بزرگ‌ترین صادرکننده محصول کیوی در کشور دانست و ابراز کرد: صادرات قارچ به کشور هلند و سبزیجات و صیفی‌جات به روسیه از دیگر توانمندی‌های گیلان است.

تیزهوش‌تابان برقراری ارتباط خوب با استان‌های جنوبی روسیه در آستراخان را از جمله ویژگی دیگر گیلان نامید و با اشاره به توانمندی‌های این استان در بخش صنعت، یادآور شد: پنج کارخانه تولید فولاد داریم که کارخانه ایران رادیاتور محصولات خود را به اسپانیا صادر می‌کند.

وی مرزی بودن گیلان را از دیگر مزایای استان در برقراری ارتباط با خارج از کشور دانست و ابراز کرد: بندر انزلی فعال‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با ظرفیت جابه‌جایی 9 میلیون تن در سال است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان ایجاد بندر آستارا را از جمله توانمندی‌های بارز استان برشمرد و بیان کرد: گیلان در بحث حمل و نقل بین‌المللی کریدور نوستراک دارای شرایط خاصی در استان است.

وی با تصریح بر اینکه کریدور نوستراک مسیر ترانزیت کالا در شمال به جنوب را به یک سوم تعدیل می‌دهد، اذعان کرد: این کریدور موجب کاهش یک سوم هزینه است.

تیزهوش‌تابان قرار گرفتن گیلان در مسیر کریدور نوستراک را از جمله ویژگی ممتاز این استان نامید و یادآور شد: با راه‌اندازی خط آهن گیلان تمام مسایل آن برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول