اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک روز گذشته

حوادث رانندگی 51 موتورسوار مجروح روی دست قم گذاشت

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از مجروح شدن 51 نفر در تصادفات مربوط به موتورسواران طی یک روز گذشته خبر داد.

حوادث رانندگی 51 موتورسوار مجروح روی دست قم گذاشت

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن بیان عملکرد 24 ساعته گذشته اورژانس قم اظهار کرد: در این مدت هزار و 39 تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برقرار شد.

وی به انجام 145 مأموریت امدادی اورژانس 115 قم اشاره و ابراز کرد: در این مدت 60 تصادف گوناگون در استان قم رخ داد که بر اثر این حوادث 72 نفر مجروح شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به مشکلات فراوان گروه‌های امدادی اورژانس در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان بیان کرد: در برخی اوقات ترافیک سنگین در خیابان‌ها یا همکاری نکردن مردم موجب می‌شود تیم‌های امدادی اورژانس 115 نتوانند در مدت زمان مطلوبی برای مددجویی بر بالین حادثه‌دیدگان یا بیماران حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های امدادرسان اورژانس 115 تلاش کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن در صحنه حوادث حاضر شوند، گفت: این تیم‌های امدادی با حضور در محل حادثه ضمن انجام اقدامات اولیه درمانی در صورت لزوم بیماران و حادثه‌دیدگان را به مراکز درمانی اعزام می‌کنند.

فراهانی در ادامه با بیان اینکه همه مأموریت‌های اورژانس 115 مربوط به حادثه‌های شهری و جاده‌ای نیست، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته تیم‌های امدادی اورژانس به 85 بیمار قلبی، عروقی و... خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی که در این مدت رخ داده است، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 37 حادثه ترافیکی مربوط به موتورسواران بوده که در اثر وقوع این حوادث 51 نفر روانه بیمارستان شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث شاخص این مدت اشاره و ابراز کرد: در محور قم – تفرش دو دستگاه سواری با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر این حادثه چهار نفر مصدوم شدند.

وی همچنین به حادثه دیگری در جاده قدیم قم – تهران اشاره و بیان کرد: یک دستگاه کامیون و یک دستگاه موتورسیکلت در این محور به شدت برخورد کردند که بر اثر آن سه نفر مجروح شدند.

فراهانی همچنین از وقوع حادثه دیگری در کیلومتر 35 اتوبان قم – تهران خبر داد و تصریح کرد: یک دستگاه خودروی پراید در این حادثه واژگون شد که بر اثر این حادثه دو نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی مصدومان این حادثه بیان کرد: وضعیت جسمانی این دو مجروح به دلیل ضربه شدیدی که به سر آنها وارد شده بسیار وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/78005/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول