اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی خبر داد

کاهش 32 درصدی سهمیه سوخت کشاورزان شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در سال گذشته یک میلیون و 840 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای داشته‌ایم که در حال حاضر به یک میلیون و 240 هزار لیتر کاهش یافته و این نشان از کاهش 32 درصدی دارد.

کاهش 32 درصدی سهمیه سوخت کشاورزان شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی امرالله فاریابی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان دشتی گفت: نسبت به سه ماهه سال گذشته برای موتور پمپ‌ها، تراکتورها، واحدهای مرغداری و گلخانه‌ها با کاهش سهمیه سوخت روبرو هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی افزود: از اول مهر ماه به مدت هفت ماه سوخت برای واحدهای مرغداری تامین می‌کنیم و از آذر ماه به مدت چهار ماه نیز برای گلخانه‌ها سوخت تامین می‌شود.

وی ادامه داد: میزان سوختی که در حال حاضر در سه ماهه اول سال اختصاص داده شده است 60 درصد سهمیه‌ای بوده که سال گذشته تامین می‌کردیم.

فاریابی با بیان اینکه امسال سهمیه سوخت کشاورزان دشتی نسبت به سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: در سال گذشته یک میلیون و 840 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای داشته‌ایم که در حال حاضر به یک میلیون و 240 هزار لیتر کاهش یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کل سهمیه سوخت شهرستان دشتی در بخش کشاورزی 5 میلیون و 500 هزار لیتر است و با برآوردی که صورت گرفته 22.5 درصد سهمیه سوخت خود را دریافت می‌کنیم.

فاریابی اضافه کرد: در یک موتور پمپ هشت اسب باید عمق چاه هشت باشد و هشت متر هم پمپاژ صورت گیرد یعنی 16 متر اما با توجه به خشکسالی‌هایی که در منطقه وجود داشته در حال حاضر به 40 متر رسیده است ولی برآوردی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه مرکزی بوشهر انجام داده است بدون احتساب مسائل خشکسالی‌ها بوده و این یک ایراد در محاسباتی است که صورت گرفته است.

کشت یک هکتار گوجه فرنگی گلخانه‌ای، 50 هزار لیتر سوخت نیاز دارد

مدیر جهاد کشاورزی دشتی خطاب به رئیس ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه مرکزی بوشهر خاطر نشان کرد: عمده مصرف ما از الان شروع می‌شود به‌ویژه در مزارع کشاورزی که بیش از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی با تولید بیش از 250 هزار تن خواهیم داشت.

وی افزود: از نیمه دوم آذر که بحث اقتصادی تجاری گوجه فرنگی در شهرستان آغاز می‌شود میانگین ماهانه باید 50 هزار تن گوجه فرنگی تولید کنیم.

فاریابی به بخش مرغداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 17 مرغداری در شهرستان دشتی فعال است که شش واحد جدید نیز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: در یک هکتار گوجه فرنگی در فضای گلخانه‌ای حداقل در ماه 50 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود اما چیزی که در حال حاضر ما تامین می‌کنیم زیر 22 درصد است و با این حساب برای تامین سوخت مشکل خواهیم داشت.

فاریابی یادآور شد: اکثر مردم شهرستان کشاورز هستند و بیشتر زندگی مردم شهرستان وابسته به کشاورزی است و اکنون حداکثر 60 درصد سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین می‌کنیم و از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه مرکزی بوشهر انتظار داریم نسبت به این مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/66001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول