اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی:

فرهنگ استفاده از وام‌های بلاعوض برای مددجویان باید تصحیح شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: فرهنگ استفاده از وام‌های بلاعوض از سوی مددجویان کمیته امداد باید تصحیح و وام‌های دولتی جایگزین آن شود.

فرهنگ استفاده از وام‌های بلاعوض برای مددجویان باید تصحیح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: زندگی ماشینی امروز، آخرین و پیشرفته‌ترین امکانات لذت‌جویی انسان‌ها را با هر ایده و مرامی فراهم کرده است و این حرکت‌ها آنچنان است که انسان را از اصل وجودی‌اش دور می‌کند.

وی افزود: برای سد کردن فقر در عرصه اجتماعی باید قابلیت‌ها،استعدادها و توانایی‌های متنوع را در خانواده‌ها احیا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی زمانی شکل می‌گیرد که توسعه فرهنگی صورت گرفته باشد،ادامه داد:مشاهده صحنه‌های تاثربرانگیز فقر فراوان در جامعه به‌ علت تعطیلی برخی مسئولیت‌ها است.

حاجی‌نقی بیان کرد: با توجه به آموزه‌ها، فقر درد‌آور نیست؛ بلکه دردآور این است که افراد قابلیت‌های خود را نشناسند.

وی اظهار کرد: در سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد که با آموزش و پرورش متصل هستند می‌توان با به‌کارگیری همت و توان  آموزش و پرورش برای ریشه‌کن کردن فقر قابلیت‌ها در بین فرزندان  اقداماتی انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی ضمن اشاره به اینکه اثرات فقر در همه جا نفوذ می‌کند ادامه داد: به فرهنگ نیکوکاری باید از 2 رویکرد رعایت اصولی که فرزندان نیازمند دچار ذلت نشوند و رسیدن به ثروت از هر راه و بدون هیچ محدودیتی صورت نپذیرد.

حاجی‌نقی به اشتغال و خودکفایی خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مددجویان بهتر است به‌جای فکر کردن به وام‌های بلاعوض که سیاستی اشتباه است، از بودجه‌های دولتی و مردمی برای توانمندسازی و اشتغال‌های خانگی استفاده کنند.

وی درباره اشتغال‌های خانگی افزود: فرهنگ اشتغا‌لزایی برای مادران سرپرست خانوار از چند سال پیش تاکنون شکل گرفته است تا با این عمل، علاوه بر اشتغال‌زایی، مادران بر تربیت فرزندان هم نظارت مستقیم داشته باشد.

انتهای پیام/70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول