اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر مشهد مطرح شد

دلایل استعفای نایب رئیس شورای شهر مشهد

خبرگزاری فارس: امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد دلایل استعفای نایب رئیس شورای شهر مشهد مطرح شد.

دلایل استعفای نایب رئیس شورای شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد کمال سرویها ظهر امروز در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با دلائل خود برای استعفا از شورای شهر مشهد اظهار کرد: در کلام مظلوم آمده که تمام خوبی‌ها یک قطره و امربه معروف و نهی از منکر  مصداق دریا است و امیدواریم این امر در کشور ما جایگاه خود را پیدا کند و امروز می‌خواهم به منکراتی که انجام می‌شود اشاره کنم.

عضو مستعفی شورای شهر مشهد افزود: در بحث فروش پارکینگ، تناقضاتی در شهرداری مشهد دیده می‌شود و در تمام مصوبات شورای سوم از سال 86 تاکنون اجازه فروش پارکینگ خلاف قانون داده نشده اما در چندماه گذشته گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون فنی و عمرانی شورا و شهرداری تناقضاتی در مبلغ فروش پارکینگ وجود دارد که در این‌جا مطرح می‌شود کدام گزارش درست است.

سرویها خاطرنشان کرد: بالغ بر 100هزار پارکینگ خلاف قانون فروخته شده و بحث پارکینگ حق‌الناس است.

وی یادآور شد: در دی‌‌ماه سال گذشته رئیس شورای شهر مشهد به بنده ماموریت داد تا از تخلفاتی که در شهرداری انجام می‌شود گزارشی تهیه کنم؛ و در این راستا با بررسی‌هایی که انجام دادم مشاهده شد افرادی‌ که میانگین عرصه ملک آنها 1500 متر بوده در شهرداری ثبت شده‌اند اما افرادی‌که قطعات هزار متری دارند ثبت نشده‌اند.

عضو مستعفی شورای شهر مشهد تاکید کرد: نرخ‌نامه شورا زیرپا گذاشته شده و مبلغ دریافتی از سوی شهرداری از محرومان بیشتر و از شمال شهر مشهد کمتر بوده است؛ در ماده 600 قانون آمده است که هریک از مسئولان و ماموران شهرداری که مسئول محاسبه و وصول مالی هستند در صورت تخلف به حبس از یک ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.

سرویها با اشاره به نحوه تقسیط بدهی مردم به شهرداری گفت: در مصوبه‌ای نحوه تقسیط بدهی مردم تا سقف 20میلیون تومان در 36ماه بدون کارمزد تصویب شد؛ اما بنده مصداق دارم که شهردار با نیم‌خط نوشته، این مصوبه را نقض کرده‌اند.

وی افزود: از نیمه دوم سال 89 تاکنون بدترین تخلفات در شهرداری اتفاق افتاده است.

عضو مستعفی شورای شهر مشهد تاکید کرد: شورای شهر، شورای قوی است و برخی می‌گویند در سال پایانی نباید به این مباحث دامن زد و همچنین می‌گویند آبروی ما با آبروی شهردار گره خورده اما بنده این نظرات را قبول ندارم و می‌گویم باید سالم و صادقانه نقد کرد.

انتهای پیام/ 70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول