اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش 6 ساعت عملیات آتش‌نشانی صورت گرفت

مهار 32 هزار لیتر بنزین در بزرگراه آزادگان

خبرگزاری فارس: خطر انفجار و آتش‌سوزی تانکر حامل 32 هزار لیتر بنزین که در بزرگراه آزادگان واژگون شده بود با تلاش همه‌جانبه آتش‌نشانان هفت ایستگاه تهران برطرف شد.

مهار 32 هزار لیتر بنزین در بزرگراه آزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی، با تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 20، 45، 30، 69، 100، 44 و 69 به همراه سه دستگاه خودرو فوماتیک و پنج دستگاه تانکر حمل آب و دو دستگاه جرثقیل این سازمان را به صورت همزمان راهی محل حادثه در مسیر شمال به جنوب بزرگراه آزادگان کرد.

مهدی داوری مدیر منطقه چهار عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران که رهبری این عملیات را برعهده داشت درباره این حادثه گفت: تانکر 32 هزار لیتری بنزین پس از بارگیری از جایگاه شهران عازم شهریار بود که در بین راه پس از انحراف از مسیر اصلی به یک‌باره واژگون شد.

وی افزود: به دنبال این حادثه راننده تانکر به نام «بابک - الف» 35 ساله در درون اتاقک در هم پیچیده این کامیون گرفتار شد و همچنین بر اثر شکاف برداشتن مخزن آن، 32 هزار لیتر بنزین در عرض بزرگراه آزادگان به سمت جنوب جاری شد.

داوری درباره جزئیات عملیات نجات سرنشین تانکر اظهار داشت: آتش‌نشانان بی‌درنگ با استفاده از ابزار ویژه نجات، راننده جوان را از داخل اتاقک کامیون مخزن‌دار خارج کردند که پس از معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس متاسفانه مرگ وی بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی تائید شد.

مدیر منطقه چهار آتش‌نشانی در ارتباط با چگونگی عملیات مهار 32 هزار لیتر بنزین تصریح کرد: با رسیدن اولین تیم عملیاتی که کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند آتش‌نشانان بی‌درنگ با کشیدن چندین رشته لوله آبرسان و کف شیمیایی و همچنین بکارگیری چندین دستگاه خاموش‌کننده دستی ابتدا از انفجار و آتش‌سوزی جلوگیری کرده و سپس در یک عملیات حساس و دقیق با بستن دستگاه تنفسی به تانکر نزدیک شده و از ادامه جاری شدن باقی‌مانده بنزین از داخل مخزن تانکر ممانعت به عمل آوردند.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی در نهایت موفق شدند بعد از جلوگیری کامل از جاری شدن بنزین از مخزن که در زمانی کوتاه انجام شد، در ادامه عملیات خود به وسیله چندین دستگاه کامیون حامل خاک و لودر از جریان یافتن بنزین به سمت جنوب بزرگراه جلوگیری کردند و همچنین با استقرار تیم‌های آتش‌نشانی از محل حادثه تا پل فتح به حالت آماده‌باش سرانجام با تجهیزات اطفایی کامل از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری به‌عمل آوردند.

داوری در ادامه اشاره کرد: با رسیدن عوامل راهور و همچنین شهرداری بالاخره پس از شش ساعت عملیات نفسگیر، تانکر واژگون شده به حالت اولیه بازگردانده شد و به حاشیه امن بزرگراه انتقال یافت.

وی یادآورشد: آتش‌نشانان سپس با شستشوی محل و ایمن‌سازی اطراف محل حادثه، بزرگراه را بر روی عبور مجدد خودروها گشودند و به منظور ایمنی هرچه بیشتر شهروندان و پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز اطمینان از مهار بنزین در جوی‌ها و کانال‌های آب بزرگراه، تا واپسین ساعات شب گذشته مستقر بودند.

تحقیقات بیشتر در ارتباط با علت وقوع این حادثه مرگبار رانندگی هم‌اکنون توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی تهران ادامه دارد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول