اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد

آمادگی ایران برای افزایش مبادلات با ترکیه تا 30 میلیارد دلار

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌المللی رئیس‌جمهور گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود آمادگی گسترش حجم روابط تا مرز 30 میلیارد دلار را دارد.

آمادگی ایران برای افزایش مبادلات با ترکیه تا 30 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه علی سعیدلو ساعتی پیش در دیدار با وزیر توسعه و برنامه‌ریزی ترکیه اظهار داشت: افزایش ارتباطات همه ‌جانبه بین کشورهای ایران و ترکیه به نفع هر دو کشور است.

وی افزود: در راستای افزایش همکاری‌های همه‌جانبه توافقات خوبی انجام شده است که لازم است به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شوند.

سعیدلو تصریح کرد: در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه لازم است تا تمام ظرفیت‌های همکاری به ویژه در عرصه حمل و نقل و ارتباطات و مبادلات استان‌های همجوار فعال شوند.

معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور ادامه داد: امروز این اراده و انگیزه در مقامات و مسئولان دو کشور وجود دارد که روابط خود را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گسترش دهند.

وی در ادامه سخنان خود به کشتار مردم بی‌دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: همبستگی امت اسلامی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به اینکه این دو کشور از ارزش‌های مشترک فرهنگی و منافع مشترکی برخوردار هستند، باید همیشه در کنار هم باشند.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

در سه اجلاس قبلی که به میزبانی استان وان، استان آیغدیر و آذربایجان‌غربی برگزار شده است مواردی از جمله توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، روان‌سازی تشریفات گمرکی، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در نوار مرزی ایران و ترکیه به تصویب رسیده است که در چهارمین اجلاس این مصوبات پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/ 7119/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول