اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن بازرگانی ایران در لبنان خبر داد

برپایی نمایشگاه تولیدات ایران در لبنان

خبرگزاری فارس: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان گفت: دومین نمایشگاه تولیدات ایران با محوریت صنعت در اردیبهشت ماه سال 92 در کشور لبنان برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه تولیدات ایران در لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس عبدالخانی در نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با هیئت تجاری لبنان اظهار کرد: دومین نمایشگاه تولیدات ایران با محوریت صنعت در اردیبهشت ماه سال 92 در کشور لبنان برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌ شود 30 هزار نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال و میزبانی مطلوب استان قزوین از هیئت تجاری کشور لبنان افزود: این استان استقبال، پذیرایی و میزبانی بسیار خوبی را از هیئت تجاری لبنان دارد که جای تقدیر دارد.

مردم لبنان ایران را با عشق و علاقه دوست دارند

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان با اشاره به علاقه لبنانی‌ها نسبت به کشور ایران تصریح کرد: مردم لبنان با هر مذهب و دینی از شمال تا جنوب از شرق تا غرب آن ایران را با عشق و علاقه دوست دارند.

عبدالخانی عنوان کرد: چهار برابر جمعیت کشور لبنان در خارج از این کشور سکونت دارند که یک شبکه‌ را در جهان تشکیل داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: کشور لبنان نفت، پتروشیمی و گاز ندارد ولی مردم آن تاجران بسیار قوی بوده و در بحث بازاریابی و شناسایی محصولات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند.

سهم تولیدات ایران در بازار لبنان 4 درصد است

عبدالخانی با اعلام اینکه ایران در بازار 20 میلیارد دلاری لبنان تنها چهار درصد سهم دارد، بیان کرد: ایران با 86 میلیون دلار در بازار 20 میلیارد دلاری لبنان تنها کم‌تر از چهار درصد آن را به خود اختصاص داده است که باید این رقم افزایش پیدا کند.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: عمده این 86 میلیون دلار به کالاهای فرش دستبافت اصفهان، پسته رفسنجان کرمان و کشمش به همراه خمیر مایع اختصاص دارد.

عبدالخانی تأکید کرد: لبنانی‌ها اقتصاد و صنعت ایران را به خوبی نمی‌شناسند و همچنین از نظر سیاسی، استراتژیک، دینی و انقلاب اسلامی شناخت مطلوبی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با اشاره به اهداف سفر هیئت تجاری لبنان به قزوین اعلام کرد: باید با کارشناسی با تعیین شش کالا که متشکل از دو کالا کشاورزی، دو کالا ساختمان و دو کالا صنعتی می‌شود، از استان قزوین دستاورد داشته باشیم تا سبب رشد و پیشرفت دو جانبه کشورها شود.

انتهای پیام/77003/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول