اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

توجه به بیانیه‌های امنیتی در مراسم‌ عزاداری ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری باید به فرامین نظامی و امنیتی استان توجه کنند، این امر الزامی است.

توجه به بیانیه‌های امنیتی در مراسم‌ عزاداری ضروری است

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بر تدابیر فرهنگی و امنیتی، سیاست‌ها و رویکردهای ماه محرم تأکید می‌شود و از تمامی هیئت‌های عزاداری خواسته می‌شود این موارد را رعایت کنند.

وی افزود: مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با محوریت قرآن (روخوانی، روان‌خوانی) و بهره‌مندی مردم از احکام شرعی، روضه‌خوانی و سخنرانی مبلغان روحانی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت‌ (ع) برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: همچنین برنامه‌های عزاداری با اوقات نماز تلاقی نداشته باشد و سعی شود در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا و بهره‌مندی از روحانیون و ائمه مساجد برای تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام، سیره معصومین، بیان تاریخ، توجه به امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

قربانپور گفت: باید با هماهنگی قبلی نیروهای بسیجی و انتظامی، هیئت‌های عزادار از شب پنجم ماه محرم در سطح خیابان‌ها در مسیرهای تعیین شده حرکت کنند و رعایت نظم و توجه به اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های نیروهای امنیتی، انتظامی و تبعیت محض به فرامین آنان در امور دسته‌روی و عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین توجه ویژه به وحدت و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) و امر دشمن‌شناسی با محوریت ولی‌فقیه در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها تأکید می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: نوبت دسته‌روی هیئت‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو ناحیه غربی و شرقی شهر زاهدان رعایت شود.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول