اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز خبر داد

تامین پارکینگ مورد نیاز محدوده ترافیک شیراز

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: با احداث جهشی پارکینگ و احیای پارک‌های حاشیه‌ای، پارکینگ مورد نیاز اجرای طرح ترافیک شیراز تامین می‌شود.

تامین پارکینگ مورد نیاز محدوده ترافیک شیراز

حسام قلعه‌دار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری با یک حرکت جهشی 12 پارکینگ به بهره‌برداری رسید در حالی که در گذشته در یک سال 20 پارکینگ احداث می‌شد.

وی افزود: با تلاش صورت‌گرفته سه هزار پارکینگ مورد نیاز برای اجرای طرح محدوده ترافیک تامین شد و کمبود آن با راه‌اندازی مجدد پارک‌های حاشیه‌ای سطح شهر جبران می‌شود.

قلعه‌دار ادامه داد: مطالعات برای استفاده از پارکومتر دیجیتالی و مکانیزه نیز با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پارکینگ‌های طبقاتی در مبادی ورودی محدوده ترافیک پیش‌بینی شده که از آن جمله پارکینگ طبقاتی نشاط در 12 طبقه و پارکینگ فخرآباد با هفت طبقه در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: پارکینگ خلد‌برین با سه طبقه در زیر‌زمین اجرا می‌شود و پارکینگ چهار طبقه قائم و پارکینگ غدیر از جمله طرح‌هایی است که برای طرح ترافیک در نظر گرفته‌شده است.

این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش شیراز از نظر آدرس‌دهی و تابلوهای راهنمای مسیر با فقر جدی مواجه بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر به طور تقریبی در تمام تقاطع‌های محدوده مرکزی شهر و معابر منتهی به آن تابلوهای آدرس‌دهی و راهنمای مسیر در شکل و ابعاد استاندارد وجود دارد.

قلعه‌دار ابراز داشت: با توجه به جایگاه حرم حضرت احمد بن موسی‌(ع) و بسیاری از اماکن گردشگری دیگر در شیراز، لازم است آدرس‌دهی دقیقی وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، آدرس‌دهی آغاز و از 40 کیلومتری ورودی‌های شیراز تابلوهای آن نصب شد تا مسافر از هر طرف وارد شیراز شود تابلوهای راهنمای حرم را با فواصل پنج کیلومتر ببیند.

به گفته وی، در داخل شهر شیراز نیز با برچسب‌های زردرنگ فاصله فرد با حرم مطهر در محل نصب تابلو قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز اظهار داشت: سال گذشته 600 تابلو در سطح این شهر نصب شد و امسال شهرک‌های حاشیه‌ای نیز تابلودار می‌شوند.

وی بیان کرد: تا پایان سال نقطه‌ای در محدوده شیراز بدون تابلوی تعیین مسیر نمی‌ماند.

قله‌دار اضافه کرد: برای آدرس‌دهی اماکن گردشگری مانند آرامگاه سعدی و حافظ، معابر شریانی و شهرهای همجوار توسعه تابلوها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول