اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خبر داد

حضور دانش‌آموزان البرزی در همایش عاشورایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از حضور دانش‌آموزان البرزی در همایش عاشورایی خبر داد و گفت: این همایش با هدف آشنایی بیشتر قشر نوجوان با اهداف قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

حضور دانش‌آموزان البرزی در همایش عاشورایی

اکبر حلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین نشست‌های تخصصی نسل نوجوان و جوان کشور را با اهداف قیام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا آشنا کنیم.

این مسئول ادامه داد: دبیران پرورشی و دینی باید در این ماه به بیان واقعیات عاشورا پرداخته و اهداف واقعی قیام امام حسین (ع) را برای آنان بازگو کنند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این همایش هشتم ماه محرم در کرج برگزار می‌شود.

حلیمی در ادامه سخنان خود به ارائه درس‌های عاشورا توسط معلمان به دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: عاشورا درس‌های بسیار بزرگی به ما داد که باید آنان را نسل به نسل و سینه به سینه انتقال دهیم.

وی عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، برپایی نماز و زنده نگهداشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین درس‌های عاشورا عنوان کرد و افزود: وظیفه دبیران و معلمان پرورشی و دینی این است که این دروس را به خوبی به دانش‌آموزان انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: الگوی شهدای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین (ع) بوده و این الگو باید انتقال داده شود.

حلیمی یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف مربیان و دست‌اندرکاران مدارس را در کنار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، تقویت بنیه دینی و مذهبی آنان عنوان کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مکتب عاشورایی در بین آنان ترویج داده شود.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول