اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد

برخی مدیران در استخدام اعمال سلیقه‌ می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس از اعمال سلیقه‌های شخصی برخی مدیران و نگرش‌های قومی آنها در جذب نیرو و استخدام انتقاد کرد.

برخی مدیران در استخدام اعمال سلیقه‌ می‌کنند

سید شریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به استخدام‌های غیربومی (غیر محلی) در این کلانشهر اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات با وجود اینکه مجاب شده‌اند که نیروهای غیربومی استخدام نکنند اما همچنان شاهد این اقدام غیرقانونی هستیم.

وی افزود: شرکت‌های موجود در اهواز از سایر شهرستان‌ها استخدام می‌کنند. ضمن اینکه امروزه شرایط استخدامی در استان، تبعیض آمیز همراه با بی‌عدالتی است. اما این بی‌عدالتی بخشنامه یا دستورالعملی نیست که آن را از سوی دولت بدانیم بلکه صرفا از جانب برخی مدیران و مسئولان اعمال می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: در خانواده‌ای چهار نفر در شرکت‌های مهم اهواز استخدام می‌شوند، اما در خانواده‌ای دیگر از حاشیه شهر که هشت نفر با مدرک لیسانس دارند حتی یک نفرشان در جایی استخدام نیست.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که برای همه افراد بیکار ایجاد اشتغال می‌کنیم و این یک شعار است. اما می‌توانیم و باید رفع تبعیض و بی‌عدالتی در اشتغال را شعار قرار دهیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تبعیض کنار رود و به صورت عادلانه از هر خانواده یک نفر استخدام شود، سهم اشتغال به خانواده‌های بیشتری تعلق می‌گیرد و فاصله طبقاتی نیز از میان می‌رود و دیگر شاهد این نخواهیم بود که یکی در شهرک نفت اهواز چهار خودرو داشته باشد و دیگری در کوی علوی و حصیرآباد هشت بیکار.

حسینی همچنین مسئولیت دولت در مقابل چنین اقداماتی را رفع تبعیض دانست و گفت: مسئولیت دولت این است که مسئولانی را که به چنین اقداماتی دامن می‌زنند تغییر دهد تا مردم بدانند این فعالیت‌ها سیاست‌های قومی، قبیله‌ای و نظرهای شخصی و سلیقه‌ای برخی از مدیران است که آن را اعمال می کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: مردم مناطق حاشیه که دارای محرومیت خاص هستند باید در اولویت استخدام‌ها قرار گیرند. نباید هیچ رابطه سببی و نسبی در اولویت جذب نیرو باشد. توزیع شغل‌های ایجاد شده باید بر اساس تجربه و شایستگی باشد نه معیارهای سلیقه‌ای.

حسینی افزود: اگر چنین معیارهای قانونی و اخلاقی رعایت شود دیگر شاهد انتقادات شهروندان درباره پارتی‌بازی در استخدام نخواهیم بود.

انتهای پیام/2247/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول