اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فارس صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 80 گشت ویژه امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: 80 گشت سواره و پیاده برای امر به معروف و نهی از منکر در فارس راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 80 گشت ویژه امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد رحمانیان عصر امروز در جمع اعضای ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری فارس اظهار داشت: مراقب باشیم به جای اینکه زشتی فعل را به فرد نشان بدهیم شخصیت او را زیر سئوال نبریم.

این مسئول قضایی ابراز داشت: از جمله وظایف ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی، احیای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، حمایت قانونی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و پاکسازی جامعه از جرائم و ناهنجاری‌ها است.

وی افزود: منشاء بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

رحمانیان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری موارد از عدم آشنایی برخی عاملان به عمق و شرایط این فریضه ضربه خورده است.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که نهی از منکر به مقابله با بدحجابی خلاصه می‌شود در حالی که این برداشت سطحی ظلم در حق فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته وی، در گذشته برخی از افرادی که در حوزه اجرا و میدان عملی اجرای این فریضه بوده‌اند، خوب این مسئله را نشناخته‌اند و لازم است با دعوت از روحانیون و علمای آگاه، سطح دانش افراد را در مورد امر به معروف و نهی از منکر بالا برد.

رحمانیان اضافه کرد: به منظور ترویج فرهنگ تذکر لسانی در دو نقطه شهر شیراز پایگاه امر به معروف استقرار می‌یابد و 80 گشت سواره و پیاده در همین زمینه راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: نخستین وظیفه هسته‌های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شناسایی و ارائه راهکار برای معضلات و آسیب‌های محله زندگی خود آن‌هاست.

به گفته وی، هسته‌های مردمی پیشگیری نباید در برخورد با عرضه مواد مخدر و مشروبات الکلی و مفاسد دیگر منتظر حرکت دستگاه‌ها بمانند بلکه با بیان موضوع برای اهالی محل و بالا بردن حساسیت عمومی، جو را برای مجرمان ناامن کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اضافه کرد: در این زمینه میزان حساسیت مردم در برخی از محلات شیراز پایین است و بی‌تفاوتی عمومی باعث افزایش مسائل و معضلات اجتماعی شده است.

انتهای پیام/ 2448/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول