اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

بودجه‌های کلان تنها در کلانشهرها هزینه نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بودجه‌های کلان تنها در شهرهای کلان هزینه شود، گفت: توزیع عادلانه منابع مالی باید در دستور کار مسئولان باشد.

بودجه‌های کلان تنها در کلانشهرها هزینه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی شهرستان بهار اظهار داشت: دولت خدمات ارزنده‌ای را در سطح روستاها داشته و خدمات باید فراگیر و گسترده‌تر باشد تا رضایت مردم جلب شود.

وی با بیان اینکه با عمران و آبادانی روستاها باید از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود، ادامه داد: مسئولان باید منابع مالی را به صورت عادلانه توزیع کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در راستای رشد و توسعه روستاها بکوشیم و تحول بزرگ و ماندگاری را در روستاها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در مجلس به دنبال اجرایی شدن خواسته‌های رهبری هستیم که در این راستا بودجه در راستای حمایت از تولیدکنندگان هزینه می‌شود.

پورمختار در ادامه سخنانش ابراز کرد: در کمیسیون اصل 90 به دنبال رشد متوازن کشور هستیم و با تبعیض برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید بودجه‌های کلان تنها در شهرهای کلان هزینه شود، خاطرنشان کرد: خدمت به روستاییان وظیفه همه مسئولان است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس تأکید کرد: از عملکرد بنیاد مسکن و آبفار و ورزش و جوانان در سطح استان بسیار گله‌مندیم چرا که عملکرد قابل قبولی ندارند که باید مدیریت در این بخش‌ها اصلاح شود و پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند.

بخشدار مرکزی بهار نیز گفت: از 22 روستای بخش مرکزی 17 روستا دارای دهیاری است و دهیاران به عنوان بازوان پرتوان دولت در روستاها تلاش می‌کنند.

موسی شالبافیان اضافه کرد: دهیاران باید با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به دنبال توسعه روستاها باشند چراکه مدیر روستا محسوب می‌شوند و با توسعه روستاها به توسعه پایدار در کشور دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی دهیاران باید به گونه‌ای باشد که به واقعیت نزدیک باشد و توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی مردم روستاها است.

بخشدار مرکزی بهار خاطرنشان کرد: با توجه به رسیدن فصل سرما دهیاران اتاق‌های بحران را فعال کنند و امکانات روستایی در اختیار داشته باشند تا در زمان بارش برف سنگین دچار مسدود بودن راه‌های روستایی نباشیم.

فرماندار بهار نیز گفت: همه باید در راستای رفاه و آسایش مردم روستاها تلاش کنیم و افزایش اشتغال و تأمین حداقل نیازهای مردم سرلوحه کار قرار گیرد که دهیاران با همفکری شوراها برنامه‌های مطلوبی را تدوین کرده و براساس برنامه حرکت کنند.

نصرت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: 25 هزار دهیاری در کل کشور وجود دارد که 83 درصد از جامعه روستایی از مدیریت دهیار بهره‌‌مند هستند.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها نهادی نیمه دولتی و خودکفا هستند که باید به دنبال کسب درآمد برای هزینه در روستاها باشند، ادامه داد: مردم نیز باید همواره در اجرای پروژه‌ها مشارکت و همکاری داشته باشند چراکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز نیست.

در پایان جلسه نبود کتابخانه، عدم اجرای کامل بهسازی در برخی از روستاها، نبود آب لوله‌کشی و تجهیزات کامل در خانه بهداشت برخی روستاها، نبود ساختمان دهیاری و سالن ورزشی در بعضی از روستاها از جمله مشکلاتی بود که توسط دهیاران بیان شد.

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول