اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

400 فضای ورزشی در قم راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تعداد فضاهای ورزشی قم در ابتدای انقلاب تنها سه مورد بود که اکنون این تعداد به 400 مورد رسیده است.

400 فضای ورزشی در قم راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، عباس جهان‌بینی در مراسم تجلیل از قهرمانان هنرهای رزمی جهان در باشگاه علمدار قم و در جمع ورزشکاران و ورزش دوستان قمی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با نگاه بسیار خوبی که دولت به توسعه ورزش داشته در قم نیز شاهد اقدامات خوبی در تمام بخش‌های ورزشی اعم از قهرمانی، همگانی، عمرانی و فرهنگی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما زمانی به دنبال این بودیم که به ازای هر 50 هزار نفر در قم یک استخر داشته باشیم که خدا را شکر تقریباً به این خواسته خود رسیده‌ایم و امروز تلاش می‌کنیم با توجه به بررسی‌های دقیقی که از نقاط مختلف قم داریم، فضاهای جدید در مناطقی احداث شوند که توزیع‌ عادلانه‌ای در نقاط مختلف قم داشته‌ باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: در حال حاضر احداث چندین طرح ورزشی در مناطق مختلف قم در دست مطالعه است، ضمن اینکه هم‌اکنون تعداد زیادی از پروژه‌های ورزشی ما در بخش‌های گوناگون استان قم در دست تکمیل و آماده‌سازی هستند.

وی یادآور شد: بعد از قانون برنامه چهارم توسعه، دولت نگاه بسیار خوبی به توسعه ورزش در نقاط مختلف کشور داشت و تلاش بسیار چشمگیری برای نزدیک شدن به سرانه هدف برنامه پنجم یعنی رسیدن به یک متر مربع سرانه فضای ورزشی به ازای هر نفر انجام داده است.

جهان‌بینی اضافه کرد: ما اگر وضعیت امروز ورزش قم را از نظر ساخت و ساز فضاها و اماکن ورزشی با سال‌های قبل از انقلاب مقایسه کنیم می‌بینیم که تنها سه مکان ورزشی در قم وجود داشت در حالی که امروز بعد از 33 سال شاهد خدمات‌دهی نزدیک به 400 فضای ورزشی به مردم و شهروندان قمی هستیم.

وی تصریح کرد: یادمان نمی‌رود که در سال‌های نه چندان دور بانوان امکان فعالیت در ورزش‌های همگانی را هم نداشتند اما اکنون ملاحظه می‌کنیم که بانوان قمی در ورزش قهرمانی هم به صورت جدی فعالیت کرده و افتخار کسب می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان داشت: امروز می‌بینیم که تعداد زیادی از اماکن و فضاهای ورزشی و به خصوص استخرهای احداث شده در قم به صورت اختصاصی در اختیار ورزش بانوان قرار دارند و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت قم را بانوان تشکیل می‌دهند این یک اتفاق مهم است.

وی تصریح کرد: ورزش قم آنقدر رشد و پیشرفت داشته است که در هر سال شاهد افتخارآفرینی تعداد زیادی از ورزشکاران عزیز استان در مسابقات مهم جهانی‌، بین‌المللی و آسیایی هستیم و در این بین بانوان نیز سهم عمده‌ای از افتخارات را به خود اختصاص داده‌اند.

جهان‌بینی تاکید کرد: تمام این اتفاقات نشان می‌دهد که با تدبیر توانسته‌ایم موانع و مشکلات، محدودیت‌های مالی و کمی‌ها و کاستی‌ها را با همدلی و یکرنگی تمام دست‌اندرکاران ورزش و مسئولان استان قم و مردم کنار زده و امروز شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف ورزش اعم از قهرمانی، همگانی، عمرانی و فرهنگی و تأثیرگذاری مثبت پیشرفت قم در موفقیت‌های ورزش کشور در میادین مهم باشیم.

وی اظهار کرد: با این حال منکر کاستی‌های موجود در ورزش هم نیستیم، به عنوان مثال در حال حاضر تنها 15 درصد مردم در فعالیت‌های ورزش همگانی سهیم هستند در حالی که این انتظار ما نیست و تمام توان خود را به کار می‌گیریم که هم در این مورد و هم در سایر بخش‌ها به پیشرفت‌های لازم دست یابیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه با تاکید بر توجه این اداره کل به قهرمانان ورزشی عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند ورزشکار واقعی باید در تحصیل، تهذیب و ورزش موفق عمل کند و قطعاً ورزشکاران قمی نیز از تمام این جهات در میادین مختلف ورزشی الگو خواهند بود.

انتهای پیام/2258/ل/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول