اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث:

تقوای دولتمردان شاخصه مهم حکومت علوی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه دارالحدیث گفت: امام علی(ع) حکومتی بر مبنای تقوا تشکیل داد و رعایت این اصل را بیش از ملت از دولتمردان خود انتظار داشت.

تقوای دولتمردان شاخصه مهم حکومت علوی است

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید غدیر با اشاره به حدیث ثقلین اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث عترت خود را تالی تلو قرآن قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) در این حدیث بیان کرد «اگر شما به اهل بیت(ع) و قرآن تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد».

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: جدایی‌ناپذیری قرآن و عترت و نیز ضمانت هدایت بشر و مصونیت آنها از گمراهی و ضلالت دو امر بسیار مهم است که پیامبر اکرم(ص) وعده تحقق آنها را داده است.

وی عنوان داشت: علی(ع) باب مدینه علم است، بنابراین بشر برای اینکه بتواند از علوم نبوی بهره‌مند شود باید از باب علی(ع) وارد شود.

سبحانی‌نیا یادآور شد: ولایت و سرسپردگی نسبت به مولا علی(ع) جامعه را از حیرت و ضلالت رها کرده و به گنجینه علم تمام‌نشدنی نبوی رهنمون می‌سازد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است گفت: با توجه به این مطلب وجود فردی که بتواند جامعه بشری را سرپرستی کرده و از بی‌عدالتی‌ها و هرج و مرج‌ها برهاند و نظم و عدالت را بر آن حکمفرما کند ضروری است.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: خدای متعال در هیچ برهه‌ای از زمان زمین خود را خالی از حجت رها نکرده است بنابراین علی(ع) به عنوان اسطوره عدالت، تقوا و پرهیزگاری شایسته‌تر از همه افراد برای سرپرستی بشر است.

وی عنوان داشت: اگر امت اسلامی از پیروی امیر مؤمنان(ع) تبعیت نکند به علی‌بن‌ابیطالب(ع) زیانی نرسانده بلکه خود را از نعمت وجودش محروم ساخته و سفارشات پیامبر خدا(ص) را نادیده گرفته است.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه معصومی مانند امام علی(ع) و فرزندان پاکش نقش هدایتگری و وحدت‌بخشی را ایفا می‌کنند، گفت: این امام بزرگوار و فرزندانش علاوه بر اینکه جامعه را حول یک محور جمع می‌کنند، آنها را به درستی هدایت کرده و به سعادت می‌رسانند.

وی تقوا را یکی از ویژگی‌های حکومت علوی ذکر کرد و افزود: امام علی (ع) حکومتی بر مبنای تقوا تشکیل داد و این اصل را بیش از ملت،از دولتمردان خود انتظار داشت.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با اشاره به ویژگی عدالت در حاکمیت علوی گفت: برپایی عدالت در جامعه اسلامی مهمترین دغدغه امام علی(ع) بود، آن گونه که ارزش حکومت را فقط در این اصل می‌دانست.

وی عنوان داشت: رکن سوم حاکمیت در جامعه اسلامی از منظر امام علی (ع) احسان و نیکی به خلق خدا و خدمت به بندگان الهی به ویژه مؤمنان است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: عزم مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی پیروی از سیره علوی و نزدیک شدن به ایده‌آل‌های مورد نظر امام علی (ع) بوده ولی بدون تردید تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله بسیاری داریم.

وی خاطر نشان کرد: امروز خدای متعال این فرصت را داده تا حاکمان جامعه ما انسان‌های فرهیخته و دین‌داری باشند تا از سیطره دشمنان آزاد شویم.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: لازم است مصلحت امت و کشور را بر مصلحت خویش ترجیح دهیم زیرا در این خصوص مسئول خواهیم بود و باید پاسخی شایسته در پیشگاه عدل الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات جامعه گفت: بخش قابل توجهی از افراد جامعه به جای رعایت مصالح عمومی و فراگیر، مصلحت خود را در اصل و اولویت قرار داده و آن گونه که منفعت مادی خودشان اقتضا می‌کند عمل می‌کنند.

سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: باید همگان بدانیم که اگر شایسته نظامی اسلامی که تلاش و همتش زمینه‌سازی برای حکومت عدل مهدوی است نباشیم خداوند این نعمت بزرگ را از ما می‌‌گیرد و در اختیار امتی دیگر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: لازم است دلسوز امت و نظام باشیم و در شرایطی که مصلحت مادی خود با مصلحت نظام در تعارض قرار می‌گیرد با خدا معامله کرده و از مصلحت خود گذشت کنیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول